Romanii au cumparat de 30 de miliarde de euro in 2006

Data publicarii: 10-01-2007
Romanii au cheltuit anul trecut in magazinele mari peste 30 de miliarde de euro. Asta inseamna cam o treime din cat a produs economia intr-un an intreg. Specialistii se asteapta ca mania cumparaturilor sa explodeze pana la 100 de miliarde de euro in 2010. Parca tributari expresiei ca totul trece prin stomac, romanii au cheltuit mare parte a bugetului in 2006 pe produse alimentare. Apoi ca sa-si asigure confortul, dar si ca sa fie in pas cu moda, si-au achizitionat aparatura electronica de ultima generatie. Si in cele din urma s-au gandit si la igiena personala vizitand raionul de cosmetice.

Rata anuala de crestere a vanzarilor a fost in medie de 17%. La o astfel de crestere, vanzarile cu amanuntul in Romania ar putea atinge, peste 3 ani, 100 de miliarde de euro.

Studiile de piata arata ca romanii vor face anul acesta cumparaturi de peste 40 de miliarde de euro. Cresterea vanzarilor cu amanuntul a fost stimulata si de continua expansiune a retelelor de supermarketuri, hipermarketuri si magazine cash&carry.

Cresterea puterii de cumparare a populatiei si creditul cu buletinul au determinat cresterea numarului de magazine mari. Statisticile oficiale arata ca in Romania, doar 8% din populatie a accesat creditul de consum, in vreme ce bulgarii au apelat la acest credit in proportie de 14%. Dar in sume absolute, romanii ii depasesc cu mult pe bulgari la cumparaturi.

Antena3

Ultimele stiri pe BankNews.ro: