Firmele nu fac diferenta intre reduceri si soldari
Data publicarii: 10-01-2007Intr-un scurt periplu pe la magazinele aflate pe bulevardul Magheru am aflat, cu surprindere, ca vanzatorii din mai multe magazine nu stiu care este diferenta intre soldare si reducere. Astfel, in magazinul Beauty Shop, ce comercializeaza produse cosmetice, la intrebarea "Practicati, in prezent, soldarea?", raspunsul primit a fost "Da. Inca dinainte de Craciun", desi era evident ca era vorba de reduceri si pana si pe vitrina magazinului se specifica acest lucru. Si la "Levi's" se faceau reduceri de pana la 60%, vanzatoarele spunand, in schimb, ca sunt intr-o perioada de soldare extinsa pana dupa Revelion.
Usor amuzant este si raspunsul sefei de magazin de la "Steilmann", care ne-a declarat ca ei pot sa faca acum reduceri pentru ca "noi suntem si producatori", desi, evident, decizia de a efectua o reducere nu are nicio legatura cu faptul ca firma in cauza este si producator de articole supuse reducerii sau doar comerciant. "Vanzarile nu merg asa de bine pentru ca nu mai are lumea bani dupa Sarbatori", ne-a declarat una dintre lucratoarele comerciale de la Levi's. In schimb personalul de la Timberland si de la Kenvelo parea in cunostinta de cauza spunand ca soldarile vor incepe, legal, dupa 15 ianuarie.
Doar 19 notificari depuse la Primaria sectorului 1
Nerespectarea dispozitiilor legale generale privind vanzarile de soldare se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 la 10.000 lei, iar efectuarea de vanzari de soldare fara notificare se sanctioneaza cu amenda de la 200 la 1.000 lei, se anunta intr-un comunicat al Primariei sectorului 1. Potrivit acestuia, pana la data emiterii comunicatului au fost depuse la Primaria sectorului 1 un numar de doar 19 notificari privind vanzarile de soldare.
Vanzarile de soldare se realizeaza cu respectarea prevederilor HG. nr. 333/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a O.G. nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, aprobata prin Legea nr. 650/ 2002, anunta un comunicat al ANIMMC. Totodata, in conformitate cu prevederile aceluiasi act normativ, comerciantii pot practica si alte forme de vanzare cu pret redus, in orice perioada a anului. Astfel se pot efectua vanzari de lichidare, vanzari efectuate in structuri de vanzare, denumite magazin de fabrica sau depozit de fabrica, vanzari promotionale, vanzari ale produselor destinate satisfacerii unor nevoi ocazionale ale consumatorului, dupa ce evenimentul a trecut si este evident ca produsele respective nu mai pot fi vandute in conditii comerciale normale, vanzari ale produselor care intr-o perioada de 3 luni de la aprovizionare nu au fost vandute.
Mentionarea perioadei de soldare, obligatorie
Toate anunturile care contin cuvantul "sold" sau "soldare" trebuie sa specifice obligatoriu data de incepere a vanzarii de soldare si durata acesteia, precum si sortimentul de marfuri supus soldarii in cazul in care operatiunea nu implica toate produsele din magazin.
Magazinele nu pot face aceste vanzari de sold decat in perioadele prevazute de lege, respectiv 15 ianuarie - 15 aprilie pentru sezonul toamna-iarna si 1 august - 31 octombrie, pentru cel de primavara-vara. Pe de alta parte, insa, reducerile de pret si promotiile se pot face in toata perioada anului cu respectarea anumitor prevederi. Astfel, pot fi organizate reduceri in cazuri cum ar fi vanzari de lichidare, pentru produsele comercializate in magazine de fabrica sau depozit de fabrica, pentru promotii, pentru produse destinate satisfacerii unor nevoi ocazionale ale consumatorului, pentru produse specifice unui anume eveniment, nevandute in perioada respectiva si pentru care este evident ca nu mai pot fi vandute in conditii comerciale normale.
In plus, pot fi comercializate la preturi reduse produsele care nu au fost vandute in termen de trei luni de la aprovizionare, cele susceptibile de o deteriorare rapida sau a caror conservare nu mai poate fi asigurata pana la limita termenului de valabilitate, precum si articolele al caror pret de reaprovizionare s-a diminuat.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman