Taxa de inmatriculare: CE vrea taxe mici la masini vechi, Romania aplica invers
Data publicarii: 09-01-2007Guvernul de la Bucuresti a trecut, initial, in legea fiscala, o taxa fixa pentru fiecare autovehicul, insa ulterior Comisia Europeana a propus exact varianta care este in prezent in Codul Fiscal. "Asteptam sa vedem cum ne sfatuiesc ei (Comisia Europeana, n.r.) si atunci vom aplica astfel incat sa multumim pe toata lumea. Dar sa gasim o solutie astfel incat sa evitam invazia de masini vechi", au explicat sursele citate.
Comisia Europeana nu s-a sesizat inca in cazul taxei de prima inmatriculare din Codul Fiscal, incompatibila cu Tratatul European, dar, daca Romania nu modifica legislatia, CE va incepe "procedura de infringement", a declarat marti purtatorul de cuvant al comisarului Laszlo Kovacs
O decizie a UE privind controversata taxa auto de prima inmatriculare ar putea veni peste un an si jumatate, in urma unor proceduri europene indelungate, daca Romania nu ar elimina din legislatia ei aceast taxa, a declarat Maria Assimakopoulou, purtatorul de cuvant al comisarului pentru taxe si impozite Laszlo Kovacs.
"Taxa auto este incompatibila cu articolul 90 al Tratatului European, dar Comisia Europeana asteapta ca Romania sa schimbe legislatia in acest sens", a declarat Maria Assimakopoulou, purtatorul de cuvant al comisarului european pentru taxe si uniune vamala.
Taxa de prima inmatriculare a autoturismelor a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2007, in ciuda avertismentelor Comisiei Europene asupra incompatibilitatii acesteia cu Tratatul de aderare la UE, cat si cu jurisprudenta Curtii Europene de Justitie.
La nivel oficial, guvernantii romani au declarat ca taxa speciala pentru prima inmatriculare a fost introdusa pe baza unor principii care vizeaza, in primul rand, protectia mediului. Taxa ar trebui sa descurajeze atat cumpararea de masini cu emisii mari de noxe, cat si invadarea pietei auto romanesti, dupa aderare, cu autoturisme la mana a doua, asa cum s-a constatat din experienta tarilor recent integrate din Est.
Taxa de prima inmatriculare se calculeaza in funcstie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. In mod clar sunt avantajate masinile cu motor mai mic, noi si cu euro 4, categorie in care se incadreaza si masinile Dacia. Autoturismele cu o vechime mai mica de sase luni sunt considerate ca fiind noi.
Cel mai mic mic nivel al taxei, de 68 de euro, este perceput pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cm cubi si dotate cu euro 4, ajungand pana la 8.586 euro pentru masinile mai vchi de sase ani, noneuro si cu un motor de peste 3.000 cmc.
Potrivit purtatorului de cuvant al comisarului pentru taxe si impozite Laszlo Kovacs, Maria Assimakopoulou, o decizie a UE privind controversata taxa auto de prima inmatriculare ar putea veni peste un an si jumatate, in urma unor proceduri europene indelungate, daca Romania nu o va elimina din legislatie.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza
- Cushman & Wakefield Echinox: Cererea noua de spatii industriale si logistice in primul semestru, de două ori mai mare fata de suprafata livrata in aceeasi perioada
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?