REPORTAJ In interiorul fabricii Dacia din Tangier (Maroc)
Data publicarii: 31-10-2017 | EconomieJurnalistii de la publicatia Autocar din Marea Britanie au calatorit in Maroc pentru a vizita fabrica diviziei romane a Renault, Dacia, din Tangier, unde se produc cele mai ieftine masini vandute in Regatul Unit.
Uzina din Tangier a fost deschisă în 2012 și produce anual 340.000 de unități.
În 1928, Renault a vândut primele vehicule pe piața marocană prin intermediul companiei Somar. Aceasta a devenit Renault Moroc în 1967, după ce compania a inaugurat facilitatea de asamblare Somaca din Casablanca.
În 2005, Renault devine acționar majoritar al fabricii Somaca și, doi ani mai târziu, a prezentat planurile pentru o nouă unitate și infrastructura necesară, inclusiv o legătură feroviară către noul port Tangier-Med. Noua uzină din Tangier a fost deschisă în 2012 și o a doua linie de producție și-a început activitatea la Casablanca în 2013.
Dacia are o cotă de piață de 29% în Maroc, iar împreună cu brandul Renault ajunge la 42% din piață. Altfel spus, Franța a păstrat relații foarte strânse și cordiale cu fosta sa colonie.
Oficialii francezi au încurajat companiile auto să profite de avantajele Tangier-Med și să investească în zonă. Ministrul marocan al Industriei, Moulay Hafid Elalamy, declara recent că se așteaptă ca țara sa să producă un milion de vehicule — cu 80% din componente produse local — până în 2020. În prezent, sunt fabricate 650.000 de unități. Fabrica din Tangier produce anual 340.000 de vehicule, aici se lucrează șase zile pe săptămână, fiind aproximativ 8.000 de angajați. Sunt produse patru modele Dacia: Logan MCV, Lodgy, Sandero și Dokker.
În iunie, Autoritatea portuară din Tangier a anunțat că Renault a exportat până acum un milion de mașini produse în Maroc. Fabricile din Casablanca și Tangier trimit 95% și, respectiv, 70% din producția lor către piețele externe. Dar realizarea principală a fabricii din Tangier este eficiența energetică. Peste 90% din necesarul său de energie vine din surse regenerabile.
Pe lângă vehicule, Renault exportă și componente auto produse în Maroc către alte unități de producție din India, România, Argentina, Brazilia și Columbia.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău