Pe langa plaje si Colosseum, Italia mizeaza si pe turismul oenologic
Data publicarii: 26-10-2017 | EconomieNumarul de turisti care au vizitat viile Bolgheri din Toscana s-a dublat in ultimii cinci ani, o veste buna pentru autoritatile italiene care vor sa incurajeze sosirile de turisti pe intreaga perioada a anului, informeaza AFP.
"Oamenii au venit întotdeauna vara pentru plaje. Acum avem vizitatori pe întreaga perioadă a anului. Este ceva nou care s-a dezvoltat pe măsură ce a crescut reputația vinului Bolgheri", explică Riccardo Binda, directorul unei asociații de viticultori din această zonă a Italiei renumită pentru vinurile sale roșii.
Ministrul italian al Culturii și Turismului, Dario Franceschini, se pregătește să anunțe un bilanț record pentru turismul italian în 2017, cu o creștere de 16% a numărului de vizitatori în sezonul estival. Sectorul reprezintă aproximativ 10% din produsul intern brut al Italiei și a devenit un motor important al unei economii care a ieșit din recesiune.
Însă, cu 52 de milioane de vizitatori străini în 2016, potrivit datelor Organizației Mondiale a Turismului, Italia este mult în urma Franței, lider mondial cu 82 milioane de vizitatori, sau Spaniei, 75 milioane. În plus, creșterea recentă a turismului are legătură cu îngrijorările privind amenințările teroriste în Tunisia, Egipt sau Turcia, îngrijorări care i-au deturnat pe turiști spre plajele italiene.
Pentru a consolida expansiunea sectorului turistic, Italia vrea să încurajeze sosirile de turiști pe întreaga perioadă a anului, mizând pe vizitatorii care vor mai mult decât să se bronzeze. În opinia designerului și antreprenorului Franco Malenotti, Italia nu profită suficient de pe urma bogatei sale moșteniri gastronomice și viticole. "Turismul oenogastronomic este o nouă tendință importantă însă Italia nu face aproape mimic pentru promovare", susține Franco Malenotti. Ultimul său proiect în acest sens este un fel de oraș al vinului: un complex de locuințe și restaurante care include o școală de somelieri, care se va adăuga noului muzeu dedicat vinurilor de Bolgheri.
"Indiferent care este produsul pe care îl vinzi ai nevoie de o istorie în fundal", afirmă Malenotti, care s-a inspirat din orașul vinului de Bordeaux, din Franța. "După ce au venit aici, majoritatea turiștilor vor să viziteze și cramele", explică Malenotti, precizând că pentru moment domeniile viticole din regiune realizează doar 5% din vânzările lor directe la cramă, față de mai mult de jumătate în cazul domeniilor din Napa Valley, California (SUA).
Pe lângă faptul că umple restaurantele, această creștere a turismului oenologic a creat o nouă cerere pentru locuri de cazare, care nu a putut fi acoperită de sectorul hotelier, deschizând calea pentru dezvoltarea de serviciile de închirieri de tip AirBnb.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business