Pasagerii curselor aeriene care au intarzieri vor primi banii pe bilete
Data publicarii: 09-01-2007Astfel, in cazul intarzierilor mai mari de doua ore pentru cursele de pana la 1.500 km, a celor mai mari de trei ore pentru cursele avand lungimea intre 1.500 si 3.500 km, precum si a celor mai mari de patru ore pentru cursele mai lungi de 3.500 km, pasagerii vor primi asistenta gratuita din partea transportatorilor constand, dupa caz, in oferirea de mancare, in asigurarea cazarii la hotel si a transportului intre aeroport si hotel. De asemenea, companiile vor fi obligate sa asigure posibilitatea de comunicare prin telefon, fax, telex sau e-mail.
Pasagerii ale caror curse au intarzieri de cel putin cinci ore vor putea cere rambursarea costului biletului in termen de o saptamana, rerutare pana la destinatia finala, cu prima ocazie sau la o data convenabila pasagerului sau un bilet de intoarcere, cu prima ocazie, la punctul intial de plecare. Transportatorii aerieni vor fi insa scutiti de la plata compensatiilor in cazul zborurilor anulate daca demonstreaza ca anularea s-a produs datorita unor circumstante extraordinare care nu au putut fi evitate chiar daca au fost luate toate masurile rezonabile.
Companiile aeriene vor fi obligate sa informeze pasagerii, la cerere, in scris, prin angajatii de la ghiseele de check-in de pe aeroporturi, cu privire la drepturile pe care le au in caz de refuz la imbarcare, anulare sau intarziere a unui zbor. In plus, pasagerii vor fi informati si cu privire la datele de contact ale autoritatii nationale de supraveghere a respectarii acestor norme.
In Romania, pasagerii se vor adresa Autoritatii Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), institutie desemnata sa supravegheze modul in care sunt respectate drepturile acestora. Totodata, sunt considerate contraventii atat neoferirea de catre transportatorii aerieni a compensatiilor financiare si a asistentei gratuite, cat si neinformarea cu privire la drepturile pe care le au pasagerii in caz de refuz la imbarcare, anulare sau intarziere a zborurilor.
Hotararea are la baza Directiva Parlamentului European si a Consiliului European din 2004 care stabileste reguli comune privind compensarea pasagerilor in cazul refuzului la imbarcare si al anularii si intarzierii zborurilor.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza
- Cushman & Wakefield Echinox: Cererea noua de spatii industriale si logistice in primul semestru, de două ori mai mare fata de suprafata livrata in aceeasi perioada
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?