Austria vrea sa prelungeasca Transsiberianul pana la Viena
Data publicarii: 19-08-2017 | EconomieIntarziat din cauza crizei ruso-ucrainene care a izbucnit in 2014, proiectul care prevede prelungirea pana la Viena a retelei de cai ferate rusesti a redevenit o prioritate, a anuntat vineri guvernul austriac, informeaza AFP.
Construcția unui tronson de 400 de kilometri de cale ferată cu ecartament larg între Kosice (oraș în Slovacia în apropiere de frontiera cu Ucraina) și Viena ar permite conectarea fără întrerupere a Asiei și a Europei Centrale via Transsiberian, a subliniat ministrul austriac al Transporturilor, Jörg Leichtfried.
Analizat de mai mulți ani, acest proiect ale cărui costuri sunt evaluate la 6,5 miliarde de euro, a făcut obiectul unui protocol de acord între companiile de căi ferate din Rusia, Ucraina, Slovacia și Austria în anul 2013, după care a fost pus la păstrare.
Finalizarea proiectului ar fi de dorit "acum", consideră Jörg Leichtfried, subliniind că "între Extremul Orient și Europa, trenul este mai rapid și mai ecologic decât transportul maritim".
Potrivit unui studiu de fezabilitate publicat vineri, proiectul ar necesita aproximativ 10 ani de lucrări, dar în 30 de ani ar genera o valoare adăugată de 30 de miliarde de euro, dintre care jumătate în Austria.
Susținătorii proiectului estimează că noua cale ferată ar putea fi utilizată anul de aproximativ 20.000 de trenuri care să transporte fiecare 134 de containere. "Fluxul de mărfuri există cu siguranță", consideră Jörg Leichtfried, care vrea să facă din Viena placa logistică turnantă a continentului.
Dezvoltarea traficului feroviar între Europa și Asia este una din prioritățile Beijingului, în cadrul politicii sale de a dezvolta un nou Drum al Mătăsii.
În acest an, primele trenuri de marfă au început să lege în mod simbolic Lyon (centrul Franței) și Londra de China, însă aceste convoaie trebuie să schimbe osiile din cauză că țările din fosta URSS au un ecartament al șinelor mai mare decât în Europa Centrală și Occidentală.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice