Totul despre taxele si impozitele auto in 2007
Data publicarii: 29-12-2006Impozite crescute de cinci ori
Codul propune ca impozitul redus de 7 lei sa fie calculat doar pentru autoturismele cu o capacitate cilindrica de pana la 1.600 centimetri cubi inclusiv, si nu pentru autoturismele de pana la 2.000 centimetri cubi, ca in prezent. Marea majoritate a autoturismelor din productia interna au motoare mai mici de 1,6 litri. Impozitul pentru motorete, scutere, motociclete si autoturisme cu o capacitate cilindrica de pana la 1.600 centimetri cubi inclusiv se va ridica la cel mult 56 lei, dublu fata de impozitul maxim de 28 lei achitat in prezent.
Pentru autoturisme cu o capacitate cilindrica intre 1.601 si 2.000 centimetri cubi inclusiv, impozitul va fi cuprins intre 120 lei si 150 lei, iar pentru autoturisme cu o capacitate cilindrica intre 2.001 si 2.600 centimetri cubi inclusiv, impozitul va fi cuprins intre 300 lei si 390 lei.
Daca motoarele autoturismelor au capacitatea cilindrica cuprinsa intre 2.601 si 3.000 centimetri cubi, impozitul va fi inclus in intervalul 780 lei - 900 lei, iar impozitul pentru autoturismele cu o capacitate cilindrica de peste 3.001 centimetri cubi inclusiv va fi de minimum 1.800 lei.
In prezent, posesorii autoturismelor de pana la 2.000 centimetri cubi inclusiv platesc impozite de maximum 28 lei, iar pentru motorizari mai mari achita minimum 34,4 lei. Impozitele pentru autobuze, autocare si microbuze vor fi majorate de la 14 lei la 20 lei, iar impozitele pentru alte vehicule, cu masa totala maxima autorizata de pana la 12 tone inclusiv, vor creste de la 15 la 25 lei.
Taxa maxima de prima inmatriculare - 7.500 euro
Totodata, incepand de anul viitor va trebui platita si o taxa speciala care se va aplica la autoturisme si autovehicule, inclusiv comerciale, cu masa totala maxima autorizata de pana la 3,5 tone inclusiv. Posesorii de autoturisme inmatriculate dupa 1 ianuarie 2007 care au achitat, in 2006, accizele cu ocazia importului si achizitionarii de pe piata interna nu vor plati taxa speciala pentru prima inmatriculare.
Sunt scutite de la taxa si autoturismele introduse in Romania pe baza unor contracte de leasing initiate inainte de 1 ianuarie 2007 si a caror incheiere se va realiza dupa aceasta data. Prevederile se regasesc si in normele la Codul Fiscal. Taxa speciala se plateste cu ocazia primei inmatriculari in Romania, cu exceptia autovehiculelor care sunt inmatriculate temporar pe o perioada de timp egala cu durata de valabilitate a asigurarii internationale (Cartea Verde) si se aplica atat autoturismelor si autovehiculelor noi, cat si celor rulate.
Guvernul a modificat recent, printr-o ordonanta, prevederile din Codul Fiscal referitoare la categoriile de incadrare a autoturismelor in functie de vechime, prima fiind pana la un an, inclusiv, iar cea de-a doua intre 1-2 ani, fata de varianta "pana la sase luni", respectiv "6 luni - 2 ani" existenta in Codul Fiscal aprobat de Parlament la inceputul lunii iulie.
In cazul masinilor euro 3 cu o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 cmc si cu o vechime mai mica de sase luni, taxa de inmatriculare va fi de 612 euro, iar pentru cele cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc, mai vechi de sase ani, nivelul taxei va ajunge la 5.070 euro. Taxa de inmatriculare va fi mai mare pentru masinile euro 2, euro 1 si noneuro, in cazul celor care au o vechime de peste sase ani, cu un cuantum de pana la 7.500 de euro.
Cu salupa la Fisc
Impozitele calculate pentru posesorii de luntre sau barci fara motor folosite pentru uz personal vor creste de la 11,9 la 15 lei, iar impozitele pentru barci fara motor folosite in alte scopuri vor fi majorate de la 35,6 la 40 de lei, potrivit Codului Fiscal. Pentru barci cu motor va fi achitat un impozit dublu, majorat de la 71,1 lei la 150 lei. Categoriile "salupe" si "iahturi", impozitate cu 752 de lei, respectiv 5.000 de lei, nu se mai regasesc, fiind introdusa clasa "nave de sport si agrement", pentru care impozitul este cuprins intre 0 si 800 de lei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman