Guvernul german confirma ca UE investigheaza un presupus cartel in industria auto
Data publicarii: 25-07-2017 | EconomieGuvernul german a confirmat luni ca autoritatile de concurenta europene investigheaza existenta unui presupus cartel in industria auto germana si si-a exprimat increderea ca acuzatiile "vor fi clarificate complet", data fiind importanta sectorului, relateaza agentia EFE.
Într-o conferință de presă, purtători de cuvânt ai Guvernului au dat asigurări că au aflat despre acest presupus cartel vinerea trecută, după ce săptămânalul "Der Spiegel" a scris că Volkswagen, Audi, Porsche, BMW și Daimler s-au pus de acord încă din anii '90 asupra unor chestiuni legate de tehnologie, costuri, furnizori și, inclusiv, tratarea emisiilor autovehiculelor diesel.
Purtătorul de cuvânt al Ministerului Economiei, Tanja Alemany, a explicat că ministerul a luat legătura cu autoritățile de concurență și a menționat că acest caz este "în mâinile Bruxelles-ului", însă nu a confirmat, așa cum a publicat "Der Spiegel", că VW ar fi cel care a făcut "un autodenunț".
Ministerul Economiei, a subliniat ea, ia "foarte în serios" informațiile și se așteaptă la transparență totală, deoarece este în joc credibilitatea industriei și doar o clarificare completă a acuzațiilor poate readuce încrederea.
După cum a explicat Ministerul Economiei, informația a ajuns la Biroul federal de apărare a concurenței și la Bruxelles, care și-a asumat cazul, motiv pentru care nu se investighează în Germania.
Guvernul nu a fost informat la acea dată deoarece este vorba despre instituții care lucrează independent, a adăugat reprezentanta Ministerului Economiei.
Întrebată dacă acest nou caz, după scandalul manipulării emisiilor motoarelor diesel, pune în pericol marca "made în Germany", purtătorul adjunct de cuvânt al Cancelariei, Ulrike Demmer, a recunoscut importanța sectorului auto pentru industria țării și și-a exprimat încrederea în investigațiile autorităților europene, că vor ajunge la concluziile care ar fi necesare.
Purtătorul de cuvânt al Ministerului Transporturilor, Sebastian Hille, a refuzat, la rândul său, să comenteze "fondul problemei", care cu siguranță va fi abordată la "reuniunea diesel" pe care Guvernul a convocat-o pe 2 august și la care vor participa producătorii euro și reprezentanții guvernelor din statele federale unde se află principalele fabrici.
Hille s-a pronunțat, la fel ca și colegii săi de la celelalte ministere, pentru o investigație aprofundată a presupusului cartel, dar a subliniat că obiectivul reuniunii din august, convocată de Ministerul Transporturilor și de cel al Mediului, este ajungerea la un consens pentru reducerea emisiilor poluante în țară.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii