Dieselgate: Germania va infiinta un institut care va testa emisiile autovehiculelor
Data publicarii: 28-06-2017 | EconomieMinisterul Transporturilor de la Berlin a anuntat marti ca analizeaza infiintarea unui institut care sa testeze emisiile autovehiculelor, in scopul restabilirii increderii consumatorilor dupa ce Volkswagen a recunoscut ca a echipat 11 milioane de autovehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, transmite Reuters.
Ministerul va înființa un nou institut de testare care va implica industria auto, ministerele, organizațiile de protecție a consumatorilor și grupurile de protecție a mediului. În institut vor fi testate anual aproximativ 70 de modele, în condiții normale de trafic și mai puțin în condiții de laborator, iar rezultatele privind consumul de combustibil și nivelul emisiilor vor fi făcute publice, pentru a permite cumpărătorilor să facă comparații între producătorii auto.
Totuși, Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor din Germania (KBA), care își prezintă rapoartele Ministerului de Transport și supervizează în prezent testarea vehiculelor, va acorda în continuare licențele pentru noile modele.
Din septembrie 2015, când a izbucnit Dieselgate, Guvernul german a fost sub presiune pentru că nu ar fi făcut suficient pentru testarea autovehiculelor și ar fi prea apropiat de puternica industrie auto a țării.
Luna aceasta, Comisia Europeană și Volkswagen au ajuns la un acord prin care proprietarii de autovehicule diesel VW obțin o garanție extinsă pe doi ani, dar fără compensații financiare.
După luni de negocieri dure, CE nu a reușit să obțină despăgubiri de la Volkswagen pentru clienții europeni afectați de scandalul emisiilor poluante (Dieselgate). În schimb, Executivul comunitar și grupul german au ajuns la un acord în urma căruia proprietarii de autovehicule diesel VW vor primi o garanție extinsă pe doi ani asupra componentelor reparate pentru ca motoarele diesel EA189 să îndeplinească standardele privind emisiile.
Volkswagen a respins solicitările privind acordarea de despăgubiri clienților europeni, în timp ce majoritatea deținătorilor de autovehicule diesel marca VW din SUA vor primi despăgubiri cuprinse între 5.000 și 10.000 de dolari, în funcție de valoarea autovehiculelor înaintea scandalului Dieselgate.
Până acum, scandalul emisiilor a costat VW aproximativ 22,6 miliarde de euro (25,5 miliarde de dolari), în special plata amenzilor și înțelegerilor din SUA.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani