Craciunul zilelor noastre a devenit o fabrica de bani

Data publicarii: 23-12-2006
Sarbatoarea Nasterii Domnului a capatat, in intreaga lume "civilizata", o semnificatie mai curand comerciala. Nici Romania aproape europeana nu face exceptie de la regula. Cozi la supermarket, comert cu produse de sezon,  clipuri publicitare cu Mosi si clopotei, hituri de sezon, colindatori care se gandesc mai mult la castig si prea putin la vestirea Nasterii Domnului. Atat a mai ramas din Craciun? Sub impactul modernizarii si globalizarii, sarbatoarea Craciunului plateste comertului un tribut tot mai greu. Nici Romania nu face exceptie. Cercetatorii de la Muzeul Taranului Roman afirma ca Romania din ce in ce mai europeana nu are cum sa scape de tendinta mondiala. Totusi, specialistii ne dau si un dram de speranta: odata eliberati de "grija apartenentei la Uniune", destui romani vor cauta in satele din zonele indepartate ale tarii adevaratele traditii. Ei isi vor putea afirma identitatea redescoperindu-si radacinile.

Citeste tot articolul in Adevarul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: