Ce isi doresc bancherii la angajare
Data publicarii: 22-12-2006Intr-o banca, atmosfera de lucru trebuie sa fie placuta, activitatea din companie sa ofere provocari profesionale, iar firma sa fie prospera. Acestea sunt trei atribute de tip "obligatoriu" sau "bilet de intrare" ("must" sau "entry tickets"), fara de care candidatii nu concep sa se angajeze. Rezultatele provin dintr-un studiu realizat la sfarsitul acestui an de compania Synergize Consulting, in randul tinerilor profesionisti.
De asemenea, ei nu concep ca managementul companiei sa nu fie performant ori sa nu ofere locuri de munca sigure sau sa nu plateasca orele suplimentare. Tot pe lista lucrurilor obligatorii se afla dotarea tehnico-materiala, care trebuie sa fie corespunzatoare. Si, nu in ultimul rand, companiei trebuie sa ii pese de angajati.
Fiecare organizatie are particularitatile sale
Nu exista retete universale pentru definirea unei politici de loializare intr-o companie. Exista diferente in functie de industrii, dar sunt diferente si intre firme, in cadrul aceleiasi industrii. Acestea se definesc in functie de specificul unei companii, istoria acesteia sau tipul de management, atrage atentia Daniel Enescu, General Manager al Daedalus Consulting, firma partenera in cadrul Synergize. Cresterea salariilor mai rapida decat a pietei poate sa fie considerata chiar obligatorie de unii angajati. Un asemenea exemplu l-a intalnit Enescu in cazul unei firme care, de cinci ani de zile, isi rasplatea angajatii mai bine decat concurenta. Atunci cand acest fapt nu a mai fost posibil, firma avand dificultati financiare, personalul s-a revoltat.
Utilizand modelul Kano, de clasificare a preferintelor, Synergize a definit patru atribuite de tip motivator (in engleza "key drivers"). Acestea, daca exista, creeaza loialitate, iar daca nu, genereaza o imagine negativa. In aceasta categorie intra investitiile in dezvoltarea profesionala prin programe de instruire adecvate si posibilitatea de a promova rapid in interiorul organizatiei, precum si pachetul salarial. Tot in aceasta categorie intra si strategia bine definita si clara.
In categoria "valoare adaugata" (in engleza "value added") a atributelor care, daca nu exista loialitate, nu este afectata, dar daca exista, ea este pozitiv influentata, se afla reputatia buna pe piata.
Angajatii, dezinteresati de responsabilitatea sociala
In atributele cu un impact nesemnificativ asupra loialitatii, denumite castiguri nesemnificative ("low yields"), intra responsabilitatea sociala pe care o denota compania, programul de lucru flexibil, sediul de lucru (care trebuie sa arate foarte bine) sau daca respectiva firma este lider de piata. Posibilitatea de a desfasura activitati variate pe termen lung, proximitatea sediului sau modelele pe care angajatii le pot urma nu il incanta prea mult pe tanarul profesionist. Poate sa para surprinzator la prima vedere ca modul in care arata sediul nu ii preocupa pe cei care ar vrea sa lucreze intr-o banca, dar explicatia e simpla: toate bancile arata bine.
Problemele se rezolva in ordinea importantei
De obicei se actioneaza cu prioritate asupra atributelor de tip "bilet de intrare", dupa care asupra celor de tip motivare. Atributele de tip "valoare adaugata" sunt adeseori utilizate pentru diferentiere. Cele de tip "castiguri nesemnificative" sunt fie neglijate, fie urmarite pe termen lung. Selectarea atributelor care trebuie adresate cu prioritate se bazeaza pe evaluarea satisfactiei angajatilor fata de acestea. Astfel, este posibil sa se actioneze asupra atributelor de tip "motivare" inaintea celor de tip "bilet de intrare", daca acolo se inregistreaza un nivel de satisfactie alarmant de scazut.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman