Boomul automobilelor electrice restructureaza piata metalelor
Data publicarii: 20-05-2017 | EconomieCererea de cobalt a explodat in ultimul an pe masura ce investitorii se asteapta ca avansul industriei vehiculelor electrice sa provoace un deficit in aprovizionarea cu coblat in acest an, dupa mai multi ani de productie in exces, informeaza CNBC.
În anul 2005, numărul automobilelor electrice vândute la nivel global era de câteva sute de unități, pentru ca în 2015 să ajungă la 1,26 milioane unități, potrivit unui raport al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD) și Agenției Internaționale a Energiei (IEA) publicat în 2016. Și acesta este numai începutul, în condițiile în care Inițiative Vehiculelor Electrice promovează o flotă mondială de automobile electrice de 20 de milioane de unități în 2020 iar declarația de la Paris cu privire la modificările climatice a fixat un obiectiv de 100 milioane autoturisme electrice și 400 de milioane de vehicule electrice cu două și trei roți până în 2030.
În fruntea acestui boom al automobilelor electrice se situează China cu o flotă estimată la 200 milioane unități și restricții mai dure pentru vehiculele convenționale în mai multe orașe pentru a reduce poluarea.
În aceste condiții, cotațiile futures la cobalt, un component cheie pentru producția bateriilor lithium-ion utilizate de automobilele electrice, a juns joi la 55.270 dolari pe tonă, un salt de 154% față de minimul istoric atins de acest metal în luna februarie 2016.
Creșterea prețurilor ar urma să continue pe fondul cererii puternice venite din China, susține Rebecca Charlton, director financiar la China Molybdenum (CMOC), o companie chineză de resurse naturale care în prezent controlează 15% din piața de cobalt după mai multe achiziții în Congo.
"Desigur că există un interes uriaș în jurul autoturismelor electrice dar ceea ce este interesant în cazul Chinei este că ei privesc vehiculele electrice ca mergând dincolo de autoturisme în domeniul transportului public astfel că dacă te gândești la populația mare a orașelor din China obții o dinamică interesantă", a declarat Rebecca Charlton.
Încă din 2015 China avea cea mai mare flotă de autobuze electrice din lume, cu peste 170.000 de unități deja în circulație.
În paralel, modificările din industria auto afectează în mod diferit alte metale, Aviva Leebow Wolmer director general la distribuitorul de oțel Pacesetter apreciind că progresele tehnologice reprezintă o provocare uriașă pentru industria oțelului.
"Realitatea este că autoturismele vor fi autonome astfel că la un anumit moment se va pune întrebarea dacă va mai fi nevoie de oțel în automobile? Dacă răspunsul este negativ atunci vom concura cu alte produse și întrebarea e cum va fi influențată piața noastră ținând cont de faptul că sectorul auto este una din primele trei industrii pentru cererea de oțel"? a apreciat Aviva Leebow Wolmer. Aceasta a apreciat însă că industria oțelului are o șansă dacă producătorii vor începe să discute despre aceste modificări și vor face eforturi pentru a asigura că oțelul rămâne în fruntea altor produse.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman