Asiguratorii arunca in aer pretul politelor RCA si Casco
Data publicarii: 20-12-2006
In ceea ce ii priveste pe soferii romani, acestia vor fi obligati, si dupa 1 ianuarie 2007, sa prezinte Cartea Verde la frontiera, desi CSA a anuntat in repetate randuri ca aceasta va fi inclusa in polita RCA.
Firmele de asigurari ii vor spolia pe proprietarii de autovehicule, de anul viitor. Sub pretexte mai mult sau putin veridice, precum alinierea la tarifele din UE, numarul mare de accidente in care sunt implicate vehiculele rutiere s.a.m.d., asiguratorii pregatesc majorarea substantiala a asigurarilor auto obligatorii (RCA), dar si a politelor Casco.
Reprezentantii Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) se incurca in explicatii atunci cand vine vorba de motivele care stau la baza scumpirii, de la 1 ianuarie 2007, a asigurarii obligatorii de raspundere civila auto (RCA). Daca pana acum se stia ca majorarile de prime sunt cauzate de unificarea politei RCA cu asigurarea Cartea Verde, ieri, presedintele CSA, Angela Toncescu, a declarat ca scumpirile sunt cauzate de cresterea daunalitatii, pe fondul majorarii preturilor de manopera in service-uri, precum si a pieselor de schimb.
Practic, Toncescu se contrazice, avand in vedere ca tot reprezentantii CSA au anuntat ca unificarea RCA cu Cartea Verde va duce la scumpirea politei cu 45% pentru persoanele fizice si cu 70% pentru persoanele juridice.
Toncescu: Majorarea RCA nu are legatura cu Cartea Verde
Majorarile de prime nu sunt cauzate de unificarea politei RCA cu asigurarea Cartea Verde, ci alti factori contribuie la majorarea tarifelor de prima, a declarat, ieri, presedintele CSA, Angela Toncescu. "Se pare ca s-a acreditat ideea ca majorarile de prime sunt cauzate in primul rand de unificarea politei RCA valabile pe teritoriul Romaniei cu asigurarea Cartea Verde. Nimic mai fals, pentru ca o influenta mult mai mare in evolutia primelor o are cresterea daunalitatii, pe fondul majorarii preturilor de manopera in service-uri si ale pieselor de schimb", a spus Toncescu. Potrivit acesteia, un alt factor care contribuie la majorarea tarifelor este cresterea limitelor de raspundere, "pentru ca altfel Romania nu isi poate respecta obligatia de a se alinia la nivelurile minime existente in UE".
Citeste tot articolul in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des