Guvernul a aprobat Planul de masuri pentru 2017 privind debirocratizarea
Data publicarii: 30-03-2017 | EconomieGuvernul a aprobat un memorandum privind Planul de actiuni pentru 2017 privind reducerea sarcinilor administrative impuse mediului de afaceri.
"Planul de acțiuni pentru 2017 privind reducerea sarcinilor administrative impuse mediului de afaceri, document subscris obiectivelor de debirocratizare, a fost aprobat astăzi de Guvern, printr-un Memorandum, la propunerea Secretariatului General al Guvernului și al Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat", potrivit unui comunicat de presă al instituției remis, joi, AGERPRES.
Planul de acțiuni cuprinde șase etape, cu următoarele termene de realizare.
Una dintre ele este nominalizarea și actualizarea echipelor la nivel tehnic și de coordonatori, responsabile cu realizarea și/sau comunicarea acțiunilor de simplificare realizate de ministere.
"Astfel, fiecare minister își va constitui o echipă multidisciplinară, formată din experți la nivel tehnic și juridic, responsabilă cu monitorizarea simplificărilor administrative. Termenul pentru realizarea acestei acțiuni este 7 aprilie", menționează sursa citată.
A doua etapă este convocarea, la sediul Guvernului, a noilor echipe de coordonatori ai procesului de simplificare (la nivel de secretar de stat/secretar general în ministere). Termenul pentru realizarea acestei acțiuni este 11 aprilie.
Cea de-a treia vizează centralizarea raportărilor cu privire la simplificarea sarcinilor administrative realizate de ministere, iar termenul de realizare este trimestrial.
A patra etapă este reprezentată de coordonarea, împreună cu Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, a implementării măsurilor propuse de mediul de afaceri.
"Vor fi organizate întâlniri cu reprezentanților forurilor de consultare pentru colectarea și analiza recomandărilor și propunerilor mediului de afaceri și vor fi armonizate propunerile de simplificare transmise de ministere. Termen de realizare — permanent, cu întâlniri lunare cu reprezentanții Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat", conform informațiilor Guvernului.
Cea de-a cincea etapă face referire la derularea proiectelor finanțate din fonduri europene (Axa I a POCA, precum și prin POC și POAT), respectiv definitivarea ideilor de proiecte și a documentațiilor proiectelor care vizează debirocratizarea și e-guvernarea și implementarea lor.
Ultima etapă este centrată pe actualizarea inițiativelor de simplificare și a bazei comune de date rezultate în urma implementării proiectelor de măsurare a costurilor administrative.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani