Femeile-manager, rezultate spectaculoase
Data publicarii: 18-12-2006
Si cu toate acestea, atitudinile manifestate fata de femeile leadership determina o prezenta mult mai scazuta a acestora in functiile de conducere in comparatie cu barbatii. Comportamentele tipic masculine sunt considerate importante pentru calitatea de leader. Astfel, ca multe femei adopta aceste comportamente specific masculine pentru a putea reusi ca leaderi, riscand sa-si piarda feminitatea. Cu toate acestea, studiul arata ca posesia caracteristicilor feminine pare sa nu diminueze sansele de a deveni leader, atat vreme cat ele sunt insotite de comportamente masculine.
Studiul arata ca impresia mai docila pe care femeile au invatat sa o lase celorlalti poate fi asociata cu incompetenta. Femeile au fost incurajate sa adopte de multe ori o atitudine mai rezervata, pe cand ca sa fii leader trebuie sa te afirmi si sa-ti promovezi imaginea. Cand iti asumi rolul de leader, oamenii te percep ca un leader.
Studiile privind genul in organizatii releva faptul ca, desi femeile pot adopta stiluri diferite de leadership decat barbatii, ele sunt cel putin la fel de eficiente in pozitiile de conducere. Femeile tind sa fie mai degraba democratice in stilul de conducere fata de barbati care, in general, adopta un stil mai autocrat, acest lucru fiind apreciat de angajati.
Femeile in pozitii de management se concentreaza mai ales in domenii ca resurse umane, financiar, educatie - domenii considerate mai degraba non-strategice. Accesul dinspre middle management spre top este mai facil pentru persoane care vin din departamente care "aduc castiguri" sau cu "putere" mai mare la nivel strategic - vanzari,tehnic - domenii considerate tipic masculine.
Exista opinii potrivit carora, desi exista oportunitati, femeile nu le "vaneaza" cu aceeasi forta ca barbatii. Femeile au tendinta de a nu-si promova calitatile care le-ar recomanda pentru o astfel de pozitie.
Numarul tot mai mare de firme construite de femei arata ca acestea au dorinta de a conduce. In aceste situatii pot reusi folosind metodele pe care ele le considera cele mai eficiente si nu comportamente tipic masculine considerate de succes in organizatii mari.
Pe de alta parte, studiul arata ca femeile iau mai mult in considerare responsabilitatile familiale. Femeile tind sa considere ca au o responsabilitate mai mare decat a partenerului in activitatile familiale si se simt mai vinovate decat partenerii lor cand apar conflicte munca - familie. Studiul arata ca 78% dintre femeile cu afaceri proprii sunt si mame, fata de 58% dintre femeile-manager din corporatii mari.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii