Turistii revin in Europa si odata cu ei si investitorii
Data publicarii: 13-03-2017 | EconomieTuristii incep sa revina in Europa iar revenirea acestui sector se vede in cresterea rezervarilor in hoteluri, cresterea cheltuielilor in magazinele duty free si cresterea traficului aerian, ceea ce duce la imbunatatirea estimarilor companiilor din sectorul calatoriilor si divertismentului, transmite Reuters.
Relansarea de pe piețele emergente începe să aducă vizitatori din țări precum China, Brazilia și Rusia în Europa continentală, în timp ce deprecierea lirei sterline după votul în favoarea Brexit a stimulat turismul în Marea Britanie.
"Turismul internațional spre și dinspre piețele emergente a crescut, la fel ca și media sumelor de bani cheltuite pentru o călătorie. Pentru hoteluri, veniturile pe cameră disponibilă s-au îmbunătățit în Europa și Marea Britanie", susține Jeff Meys, director de portofoliu la NN Investment Partners.
În aceste condiții, sub-indicele pan-European STOXX 600 care regrupează acțiunile hotelierilor și companiilor aeriene a crescut cu 2% în acest an, după ce a scăzut cu 11% în 2016.
Îngrijorările legate de securitate după atentatele de la Paris, din noiembrie 2015 și ianuarie 2016, și Nisa, iulie 2016, au redus apetitul turiștilor pentru Franța, ceea ce i-a costat pe hotelierii francezi aproximativ 675 milioane de dolari în 2016 sub formă de venituri pierdute, estima recent firma de cercetare MKG. Însă cifrele oficiale arată că în trimestrul patru 2016 numărul turiștilor care au vizitat Franța a crescut, ceea ce arată o revenire la normalitate.
Îmbunătățirea situației în sectorul călătoriilor este evidentă în ultimele rezultate publicate de companii precum firma spaniolă Amadeus, care furnizează sisteme de rezervări pentru companii aeriene, sau Groupe Eurotunnel, compania care operează trenurile Eurostar. Producătorii de articole de lux Prada, LVMH și Hugo Boss au menționat și ei creșterea cheltuielilor turiștilor și majorarea afluxului de turiști din Asia în ultimele lor rezultate.
De asemenea, cumpărăturile în magazinele scutite de taxe din Europa, un indicator al cheltuielilor turiștilor, au crescut cu 21% în ianuarie 2016, a doua lună consecutivă de creștere după un an de declin, arată cifrele furnizate de compania Global Blue. Cumpărăturile în magazinele duty free din Franța au crescut cu 20%, în timp ce vânzările în Italia și Germania au crescut pentru prima dată în ultimele 12 luni.
Creșterea numărului de călătorii cu avionul spre și în interiorul Europei a ajutat și la menținerea entuziasmului investitorilor față de acțiunile societăților care operează companii aeriene și aeroporturi în regiune. IAG, proprietarul British Airways, a raportat o creștere a traficului în luna februarie, în timp ce companiile low cost Easyjet și Ryanair au anunțat creștere de 8 până la 10% a pasagerilor în luna februarie 2017 comparativ cu aceeași lună a anului trecut. Similar, acțiunile Fraport, operatorul aeroportului din Frankfurt, au revenit la maximele de la finele lui 2015. Pe lângă perspectivele de creștere, acțiunile oferă și un dividend stabil, ceea ce crește atractivitatea lor în rândul investitorilor interesați să profite de relansarea turismului și călătoriilor în Europa.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului