PSA, aproape de achizitionarea Opel de la General Motors (Reuters)
Data publicarii: 03-03-2017 | EconomiePSA Peugeot Citroen si General Motors (GM) spera sa anunte in urmatoarele zile achizitionarea Opel, divizia europeana a GM de catre producatorul auto francez, in urma rezolvarii problemelor divergente, inclusiv a celor legate de costurile generate de pensii, au declarat pentru Reuters surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul.
Purtătorii de cuvânt ai PSA și Opel au refuzat să comenteze informația.
Negocierile progresează iar Consiliul de Administrație al PSA se va reuni înainte de anunțarea oficială a acordului, care ar putea avea loc luni, înaintea Salonului Auto de la Geneva, susțin sursele.
Acestea avertizează că încă nu s-au finalizat negocierile și nu există garanții că se va ajunge la un acord sau că acesta va fi aprobat de Consiliul de Administrație al PSA.
"Negocierile sunt într-un stadiu avansat, sunt motive să credem că se va ajunge la un acord", a declarat o sursă apropiată de PSA, adăugând că șefii companiei se așteaptă la economii de până la două miliarde de euro în urma finalizării tranzacției.
Șeful PSA, Carlos Tavares, a afirmat săptămâna trecută că preluarea integrală a Opel oferă oportunitatea creării unui lider european, care va avea vânzări anuale de peste cinci milioane de vehicule.
În timpul negocierilor au apărut dificultăți legate de deficitul de zece miliarde de euro aferent planului de pensii al Opel, susțin sursele.
Statul francez deține o participație de 14% în Peugeot și are două locuri în Consiliul de Administrație, în urma acordării unui pachet de asistență financiară de trei miliarde de euro, care a salvat acum trei ani compania de la faliment. De asemenea, grupul chinez Dongfeng deține 14% din acțiunile producătorului auto francez.
Luna trecută, PSA (proprietarul mărcilor Peugeot, Citroën și DS) a anunțat că explorează posibilitatea preluării Opel, care înregistrează de câțiva ani pierderi. Opel are 19.000 de angajați în Germania, din cei 38.000 de angajați pe plan global. Opel are fabrici și în Austria, Ungaria, Polonia, Spania și Marea Britanie, unde utilizează brandul Vauxhall.
Deja, PSA și GM sunt implicate în câteva proiecte comune în Europa. GM și PSA produc în comun SUV-uri și minivan-uri, după tentativa de constituire a unei alianțe care a eșuat în 2013, în urma deciziei GM de a-și vinde participația pe care o deținea la grupul auto francez.
Combinarea grupului PSA cu Opel și brandul său britanic Vauxhall ar crea al doilea mare producător auto din Europa, în urma grupului german Volkswagen, și înaintea alianței Renault-Nissan.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani