Actionarii Metro au aprobat divizarea companiei
Data publicarii: 07-02-2017 | EconomieActionarii grupului german de distributie Metro AG au votat, luni, in favoarea divizarii grupului in doua entitati, una care va cuprinde operatiunile angro Metro Cash & Carry, iar cealalta se va ocupa de distributia de produse electronice de larg consum, informeaza Reuters.
Foto: (c) FRIEDEMANN VOGEL/ EPA
Metro, un conglomerat cu 2.000 de magazine în 29 de țări, a demarat de mai mulți ani un vast proces de restructurare pentru a se concentra pe activitățile cash-and-carry și distribuția de produse electronice de larg consum, iar în paralel a vândut magazinele Kaufhof și supermarketurile Real din Europa de Est. Grupul german speră ca, până la mijlocul acestui an, să introducă la bursă activitățile sale cash-and-carry, care vor păstra denumirea Metro, în timp ce activitățile de distribuție de produse electronice de larg consum, regrupate sub marca Metro-Saturn, vor fi rebotezate Ceconomy.
Într-un comunicat de presă difuzat luni seara, Metro a anunțat că această divizare a fost aprobată de 99,95% din drepturile de vot reprezentate. Rezultatul votului era de așteptat, având în vedere că trei dintre cei mai mari investitori ai Metro — Haniel, Beisheim și Schmidt Ruthenbeck—, care împreună, dețin aproape 50% din întregul grup, au anunțat încă înaintea reuniunii anuale că vor sprijini divizarea.
Metro speră că această divizare va permite fiecăreia dintre cele două entități să se lanseze mai ușor în operațiuni de fuziuni și achiziții. Media-Saturn, care deține peste 1.000 de puncte de vânzare în 15 țări din Europa, este considerată de multă vreme drept un candidat la o fuziune cu principalul concurent din regiune, grupul britanic Dixons Carphone, ceea ce ar permite crearea unui nou lider mondial pe piața distribuției de produse electronice de larg consum, devansând grupul american Best Buy.
Metro Group este una dintre cele mai mari și mai extinse companii de retail din lume, cu 2.000 de locații în 29 de țări și peste 220.000 de angajați. Divizia Metro Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie 1996, când a deschis primul magazin din București. Astăzi, rețeaua numără 32 de magazine în 24 de orașe.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului