Autostrada Soarelui va fi gata in vara anului 2009
Data publicarii: 14-12-2006
El a mai precizat ca, de anul viitor, vor fi incepute lucrarile la centura ocolitoare a Constantei, aceasta facand legatura cu litoralul.
Ministrul finantelor, Sebastian Vladescu, a declarat ca in urmatorii doi ani vor fi inceputi 800 de kilometri de autoastrada, astfel ca in cinci-sapte ani Romania va avea o retea care ne va permite sa fim aproape de cea europeana. "Multumesc lui Berceanu pentru ca a cheltuit bani si pentru ca va cheltui si in anii urmator", a spus Vladescu, facand referire la fondurile alocate pentru constructia de autostrazi.
Referitor la constructia de autostrazi, Berceanu a mai spus ca, in 2007 vor fi analizate si pregatite primele parteneriate public-private, astfel incat, in 2008, sa fie semnate primele contracte. "Programul de constructie de autostrazi se face in functie de fondurile europene, bugetul Romaniei si imprumuturile externe. In urmatorii 10-12 ani, vom putea face cateva mii de kilometri de autostrada. E un termen lung, deoarece folosind aceste surse financiare se respecta regulile finantatorilor", a precizat ministul.
Berceanu a adaugat ca in 10 ani e posibil sa se construiasca 2.500 de kilometri daca vor fi puse in plicarea contractele public-private, dand ca exemplu Portugalia, unde s-au construit 2.200 de kilometri.
"In 2006 s-au finalizat 17,6 kilometri de autostrada, la care se adauga alti 37 de kilometri de pe tronsonul Drajna-Fetesti. Anul viitor vor fi finalizati 70 de kilometri sar alti 400 vor fi in lucru", a subliniat Berceanu.
Portiunea din Autostrada Soarelui dintre Fetesti si Cernavoda, receptionata joi de ministrul Radu Berceanu, a fost construita cu ajutorul Comisiei Europene, care a acordat Romaniei un grant de 26,4 milioane de euro.
"Comisia Europeana, prin Facilitatea ISPA, a acordat Romaniei un sprijin financiar nerambursabil in valoare de 26.410.608,46 de euro pentru reabilitarea autostrazii Bucuresti - Constanta, sectiunea Fetesti - Cernavoda, in scopul de a imbunatati conditiile de trafic, prin alinierea acestora la standardele internationale. Aceste lucrari vor imbunatati considerabil conditiile de trafic pe Autostrada Trans-Europeana Nord-Sud si pe Coridorul IV Pan-European ce traverseaza teritoriul Romaniei de la vest la est pe directia Nadlac - Timisoara - Lugoj - Deva - Sibiu - Pitesti - Bucuresti - Cernavoda - Constanta", se precizeaza intr-un comunicat transmis joi de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
Guvernului Romaniei a de la bugetul de stat pentru realizarea acestui proiect a fost de 13.538.145,03 de euro.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii