Mitsubishi amendata cu 4 milioane euro pentru manipularea datelor privind consumul
Data publicarii: 27-01-2017 | EconomieGuvernul nipon a anuntat ca impune o amenda de 480 milioane yeni (3,9 milioane de euro) producatorului auto nipon Mitsubishi Motors in urma scandalului manipularii datelor privind consumul la o serie de autovehicule, informeaza agentia EFE.
Agenția niponă pentru Protecția Consumatorilor a stabilit această sancțiune pentru companie după ce a ajuns la concluzia că a încălcat legea prin comercializarea acestor modele anunțând o eficiență energetică mai bună decât în realitate, a explicat instituția într-un comunicat.
Compania a recunoscut, în aprilie anul trecut, că a falsificat sistematic datele de consum la patru dintre modelele sale de autovehicule cu o capacitate mai mică de 660 centimetri cubi, printre care două comercializate de Nissan Motor, și, ulterior, a recunoscut ca erau mai multe modele afectate.
Datele falsificate, care apăreau în cataloagele distribuite concesionarilor Mitsubishi și Nissan, dar și în campaniile publicitare, indicau un consum cu 5-15% mai mic față de cel real.
În acest fel, au fost comercializate în Japonia peste 625.000 de mini vehicule, un model de autoturism foarte popular în țara asiatică datorită consumului scăzut și dimensiunilor reduse.
Agenția niponă pentru Protecția Consumatorilor a cerut, de asemenea, Mitsubishi Motors și Nissan Motor să ia măsuri pentru a evita repetarea unor astfel de falsificări.
În urma scandalului și a problemelor economice pe care acesta le-a generat, Nissan a achiziționat, în octombrie 2016, un procent de 34% din acțiunile Mitsubishi, cu scopul de a recupera încrederea consumatorilor și a recupera rentabilitatea economică.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului