Turcia a inaugurat primul tunel rutier pe sub stramtoarea Bosfor
Data publicarii: 20-12-2016 | EconomiePresedintele Turciei, Recep Tayyip Erdogan, a inaugurat, marti, la Istanbul, primul tunel rutier pe sub stramtoarea Bosfor, ultimul dintr-un sir de proiecte destinate transformarii infrastructurii din Turcia, transmite AFP.
Ceremonia de inaugurare, care a reunit majoritatea elitei politice a Turciei, s-a derulat în pofida șocului provocat luni de asasinarea ambasadorului Rusiei la Ankara.
Turcia a inaugurat încă din luna octombrie 2013 tunelul feroviar Marmaray, prima legătură feroviară dintre malurile european și asiatic ale Istanbulului. Însă, noul tunel rutier Avrasya (Eurasia) este primul care permite să mergi cu propriul autovehicul pe sub Bosfor, în ideea de a decongestiona traficul într-un oraș cu 18 milioane de locuitori.
Recep Tayyip Erdogan a dezvăluit că, până la finele acestui an, o călătorie prin noul tunel va costa 15 lire (aproximativ patru euro), iar toate veniturile vor ajunge la familiile victimelor loviturii de stat și celor care au ajutat la eșuarea acestei lovituri.
Cu o lungime de 5,4 kilometri, dintre care un tronson de 3,4 kilometri sub Bosfor, tunelul Avrasya (Eurasia) va permite reducerea duratei unei călătorii între Europa și Asia la 15 minute, de la aproximativ două ore în prezent, a declarat ministrul turc al Transporturilor, Ahmet Arslan, care preconizează că între 120.000 și 130.000 de vehicule vor trece zilnic prin noul tunel.
Realizat de un consorțiu compus din grupul turc Yapi Merkezi și cel sud-coreean SK Group, proiectul a necesitat o investiție de 1,245 miliarde de dolari, sumă care include un împrumut de 960 milioane de dolari. Tunelul are două etaje și, potrivit constructorilor, terenul excavat ar umple 788 de piscine olimpice, cimentul folosit ar umple 18 stadioane în timp ce cantitatea de fier utilizată ar permite construcția unui număr de zece turnuri Eiffel.
Ministrul turc al Transporturilor, Ahmet Arslan, a declarat că a fost o provocare uriașă să construiești un tunel la o adâncime de 106 metri sub fundul mării, dar a subliniat că autoritățile turce au de gând să facă un al treilea tunel pe sub Bosfor, care va avea trei etaje și va fi utilizat atât pentru traficul rutier, cât și feroviar.
La rândul său, președintele Erdogan și-a anunțat intenția de a construi o "Nouă Turcie", cu infrastructură modernă, până în anul 2023, când se aniversează 100 de ani de la fondarea statului modern turc de către Mustafa Kemal Ataturk. Printre proiectele avute în vedere de Erdogan se numără un prim pod peste strâmtoarea Dardanele, un canal navigabil paralel cu Bosforul și un al treilea aeroport gigantic în Istanbul.
Erdogan a promis că ambițiile sale nu vor fi afectate de tentativa eșuată de puci din 15 iulie și atacurile teroriste care au lovit Turcia în ultimul an. La doar o lună după tentativa de puci, președintele Erdogan a inaugurat cel de al treilea pod peste Bosfor, denumit Yavuz Sultan Selim, după numele unui sultan turc care a cucerit o mare parte din Orientul Mijlociu în doar opt ani.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman