Casele de comenzi scot profit din lipsa de timp a romanilor
Data publicarii: 12-12-2006Profitabilitatea este data mai ales de comenzile companiilor. Firmele de soft, casele de avocatura sau bancile isi cumpara hartia de imprimanta si tipizatele de la casele de comenzi. Companiile mari, mai ales multinationalele, ofera angajatilor sucuri, apa si cafea tot prin casele de comenzi. Mai nou, si institutii ale statului, cum ar fi anumite ministere, penitenciare, sau agentii guvernamentale se aprovizioneaza in acelasi mod. Businessul este extrem de profitabil, pentru ca cererea creste de la an la an, iar cele cateva zeci de case de comenzi de pe piata nu sunt suficiente. Principalii jucatori de pe piata spun ca cererea creste mai ales in perioada sarbatorilor, cand cifra de afaceri se poate dubla.
De unde vine profitul?
Adaosul comercial pe care il practica o casa de comenzi trebuie sa fie mic. Aproximativ 5-10% pentru persoanele fizice, iar la comenzile mai mari facute de firme sau institutii acesta poate fi si mai scazut. Produsele se achizitioneaza de la hipermarketuri, producatori sau importatori. Majoritatea firmelor nu le depoziteaza, ci le distribuie direct la beneficiar, pentru ca nu cumpara marfa decat dupa ce au primit comanda de la beneficiar.
"Cine are adaos mic are si comenzi multe", spune Marian Ivan, directorul firmei Clever. Casa de comenzi a lui Ivan a inceput cu o investitie de aproximativ 8.000 de euro. "Am avut nevoie de o masina, de un sofer, un manipulant si un birou dotat cu un computer si un telefon. Este suficient sa ai o prima comanda mai mare, spune el, ca sa incepi sa castigi", spune Ivan. El si-a recuperat investitia in doi ani, dar considera ca trebuie sa ai rabdare pentru a razbi: "Aceasta afacere nu devine profitabila decat daca te multumesti cu putin, sa pui ban pe ban, pentru ca, daca vrei sa te imbogatesti repede, vei da faliment".
Varietatea produselor atrage companiile mari
"De ce sa lucrezi cu 10 furnizori diferiti pentru toata gama de produse de care ai nevoie, cand poti semna un contract cu o casa de comenzi, care vine cu preturi competitive pentru fiecare produs in parte"?, se intreaba Adriana Birlica, directorul casei de comenzi Soromi.
Citeste tot articolul in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman