Romanii amana sa se protejeze financiar din cauza ''altor prioritati''
Data publicarii: 12-12-2006"Treptat, aceasta alocare a bugetului familiei va incepe sa se schimbe. Vom asista la o diminuare a participarii statului la acoperirea cheltuielilor pentru protectia sociala, la fel cum s-a intamplat in tarile din Uniunea Europeana, ceea va implica un transfer al responsabilitatii de la stat catre individ. De aceea, este nevoie tot mai mult de protectie si de o planificare financiara atenta la nivelul fiecarui individ sau familii", a declarat Bram Boon, CEO ING Asigurari de Viata.
Conform unui alt studiu ING Asigurari de Viata realizat de firma independenta de cercetare Lighthouse, romanii manifesta patru atitudini diferite fata de protectia financiara si asigurarile de viata, in functie de mediul social, educatie si varsta.
O prima atitudine este tipica tinerilor intre 25 si 35 ani, care sunt preocupati de prezent si considera ca asigurarea de viata, si in consecinta si protectia financiara, 'nu sunt prioritare' la aceasta varsta.
A doua categorie include persoanele cuprinse in categoria de varsta 45-55 de ani, pentru care incheierea unei asigurari de viata echivaleaza cu a accepta apropierea mortii. Atitudinea lor este de genul 'nu inca, este prea devreme pentru o asigurare de viata'. Desi se gandesc foarte mult la viitor, prioritatile lor sunt sa economiseasca pentru situatii neprevazute precum intrarea in somaj sau imbolnavire.
O a treia atitudine o intalnim la persoanele de 35 - 45 de ani care au reusit sa isi asigure o situatie financiara confortabila, sunt increzatori in potentialul si viitorul lor si sunt intotdeauna deschisi pentru noi oportunitati de investitii. Acestia considera protectia financiara ca parte a unui standard de viata confortabil, iar atitudinea lor este: 'poate fi o idee...'.
A patra atitudine este tipica pentru cei ale caror ocupatii implica un risc mare pentru vietile lor, indiferent de varsta pe care o au (30-55 de ani). In cazul lor, asigurarea de viata este perceputa mai mult ca o obligatie a angajatorului, iar atitudinea este: 'Da, vreau dar cine plateste pentru ea?'
Toate aceste atitudini arata ca romanii se bazeaza pe un optimism nerealist considerand ca 'moartea nu este ceva ce mi se poate intampla mie sau cel putin nu in viitorul apropiat'.
"Este o situatie paradoxala, daca stam ne gandim. Romanii s-au obisnuit sa isi asigure casa, masina sau alte bunuri, dar ignora lucrul cel mai important: viata lor si protectia financiara a familiilor lor. Si aceasta cu toate ca exista produse simple si foarte accesibile, destinate persoanelor cu veniturii medii si care ofera confort financiar intregii familii, inclusiv copiilor", adauga Bram Boon, director general, ING Asigurari de Viata.
Ca exemplu de calcul, in cazul pachetului de protectie financiara SMART de la ING Asigurari de Viata, un client in varsta de 30 de ani, casatorit, care alege nivelul 1 al pachetului, va plati 8,3 RON pe luna pentru o suma asigurata de 10.000 RON pentru deces din orice cauza, la care se adauga o suma asigurata de 10.000 RON pentru deces din accident, 50 RON/ zi de spitalizare si 500 RON pentru interventie chirurgicala. Acelasi client, daca alege varianta de cuplu - o singura asigurare pentru cei doi soti - va plati 10,3 RON pe luna pentru aceleasi beneficii, ceea ce inseamna o reducere de 38% fata de contravaloarea a doua polite separate.
Atitudinea romanilor fata de asigurarile de viata este similara cu cea a majoritatii europenilor, asa cum indica un studiu al asociatiei LIMRA: 74% dintre cei neasigurati considera ca nu isi permit asigurarea de viata; 52% sunt nehotarati in privinta nivelului de protectie de care au nevoie; 43% le este teama sa nu ia o decizie gresita; 40% prefera sa investeasca in alte produse financiare; 29% afirma ca nu le-a fost prezentat niciun astfel de produs, in timp ce 20% refuza sa se gandeasca la asigurari de viata, motivand ca este neplacut sa te gandesti la moarte.
Pentru a raspunde nevoii de informatii de pe piata, ING Asigurari de Viata deruleaza pana la sfarsitul anului o campanie educationala privind protectia financiara prin asigurari de viata. Scopul campaniei este de a-i face pe romani constienti de riscurile lipsei de protectie financiara, atat pentru vietile lor cat si pentru familiile lor, mesajul principal fiind: Nu lasa copilului tau responsabilitatile unui adult.
"Prin aceasta campanie, dorim sa contribuim la inlaturarea acelor bariere din cauza carora majoritatea romanilor nu isi asigura viata, sa crestem gradul de constientizare privind nevoia de protectie financiara dar si mai important, sa aratam care sunt implicatiile financiare in cazul ignorarii protectiei", a adaugat Bram Boon.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului