Grupul Generali este in pericol sa isi piarda identitatea italiana
Data publicarii: 08-12-2006Potrivit lui Antoine Bernheim, Generali are nevoie de o majorare de capital, precum si de gasirea unor parteneri cu care sa formeze o alianta, pentru a putea finanta o posibila achizitie a unei companii straine.
"Va trebui sa identificam o tinta de achizitie interesanta in strainatate, pentru a ne putea aplica strategia de dezvoltare. Avem, de asemenea, nevoie de o majorare de capital, pe care ar fi de dorit sa o realizam in parteneriat cu alte companii. De unii singuri, ne-ar fi greu sa realizam o achizitie de 10-15 miliarde euro", a mai spus Bernheim.
"Trebuie neaparat sa ne dezvoltam, pentru ca, altminteri, vom deveni o prada sigura pentru pentru concurentii nostri si pentru fondurile de hedging", a tinut sa precizeze Antoine Bernheim.
Actiunile Generali au cunoscut o crestere, saptamana trecuta, cu peste 3%, datorita zvonurilor potrivit carora compania italiana de asigurari, evaluata la circa 40 de miliarde de euro ar fi tinta unor oferte de preluare din partea americanilor de la AIG si a olandezilor de la Aegon.
Grupul italian Generali a fost, in perioada interbelica, unul dintre cele mai puternice companii de profil din Romania si din intregul spatiu central si est european, fiind lider de piata, in Romania, in 1935, prin subsidiara sa locala, compania Generala, potrivit paginii de internet a Generali Asigurari SA. Grupul Generali s-a retras din Romania si de pe intreaga piata est-europeana, in 1948, din cauza ascensiunii regimului comunist.
Compania Generali, cel mai mare asigurator italian, a anuntat un profit net de 1,94 miliarde de euro (2,5 miliarde de dolari), in perioada primelor noua luni ale anului, cu 23% mai mult, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2005, peste previziunile analistilor. In Europa Centrala si de Est, valoarea primelor a crescut cu 11,6%, in special datorita asigurarilor facute de corporatii. Trebuie mentionata cresterea semnificativa a nivelului primelor pentru alte asigurari decat cele de viata acordate in Romania, mai mare cu 149,3% si dezvoltarea canalelor de vanzari, prin retele de agentii, brokeri si banci. Generali a anuntat, totodata, ca a majorat tinta de profit pe 2006, la nivelul de 2,3 miliarde de euro, de la 2,2 miliarde de euro, cat fusese tinta stabilita anterior. Analistii economici estimasera ca Generali va obtine, in perioada primelor noua luni ale anului, un profit de 1,89 miliarde de euro, maxim 1,91 miliarde de euro.
Generali Asigurari SA, subsidiara romaneasca a grupului italian Generali, a subscris, in primele noua luni din 2006, un volum total de prime brute de 210,88 milioane lei (59,8 milioane euro), cu 137,75 % mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut (88,7 milioane lei).
Pe segmentul asigurarilor generale, primele subscrise de Generali au fost in valoare de 183,94 milioane lei (52,2 milioane euro), in crestere cu 147,2%, in lei, fata de perioada similara din 2005, iar la asigurarile de viata, primele subscrise, in valoare de 26,93 milioane lei (7,6 milioane euro), au crescut cu 88,2%, in lei.
Generali Asigurari are un capital social de 30 milioane lei, numara 310 angajati si 2.389 agenti, cu 130% mai multi decat in decembrie 2005, iar actionarii companiei sunt Generali Holding Vienna (83,44%) si Astra Asigurari (15,96%).
Generali Asigurari este parte a grupului italian Generali. Cu o intrerupere in perioada comunista, compania este prezenta pe piata romaneasca incepand cu anul 1835.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman