Utilitarele scapa de taxa de inmatriculare
Data publicarii: 07-12-2006Normele metodologice publicate marti de Finante scot insa de sub taxa autovehiculele din categoriile M2 (microbuze), M3 (autobuze), N2 (autoutilitare, autospeciale, autospecializate), cu masa totala maxima autorizata peste 7,5 tone si N3 (autoutilitare, autospeciale, autospecializate, cu masa totala maxima autorizata peste 12 tone).
Potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule (APIA), in 2005 s-au vindut 33.140 de vehicule comerciale si 1.647 de microbuze si autobuze.
Scapa si motocicletele sub 250 cmc
Potrivit Normelor, taxa nu se aplica nici motocicletelor cu o capacitate cilindrica de sub 250 cmc.
O alta noutate este ca pentru autoturismele si autovehiculele care nu au mai fost puse vreodata in circulatie, taxa datorata este la nivelul celei corespunzatoare autovehiculelor si autoturismelor cu o vechime sub 6 luni.
Actul publicat de Finante mai spune ca autovehiculele fabricate inainte de 1 ianuarie 2007 si aflate dupa aceasta data in stoc la un operator economic vinzator, fara sa fi fost puse vreodata in circulatie, din punctul de vedere al taxei speciale, sint considerate ca fiind noi.
Acciza elimina taxa
Pentru autoturismele normale si pentru cele de teren, a caror prima inmatriculare in Romania se realizeaza dupa 1 ianuarie 2007, si pentru care accizele au fost platite cu ocazia importului sau a achizitionarii de pe piata interna in cursul anului 2006, taxa speciala nu se mai datoreaza.
Nu sint supuse taxei speciale nici autovehiculele introduse in Romania temporar dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene. Dar in acest caz sint mai multe conditii.
Prima ar fi ca persoana care introduce in tara autovehiculul trebuie sa aiba rezidenta in alt stat membru decit Romania. Totodata, trebuie sa foloseasca autovehiculul pentru uzul personal, adica in oricare alt scop decit cel profesional. In plus, nu trebuie sa-l doneze, sa-l inchirieze sau sa-l imprumute unui rezident din Romania, spun Normele Codului.
Taxa de inmatriculare se calculeaza in functie de cilindreea autoturismului, de gradul de poluare reglementat prin normele Euro si de vechimea autoturismului. Astfel ca valoarea ei incepe de la citeva zeci de euro, in cazul masinilor noi cu norma Euro 4, si poate ajunge la mii de euro, in cazul masinilor de cilindree mare, mai vechi de 6 ani, non-Euro.
Taxa speciala se aplica atit autoturismelor si autovehiculelor noi, cit si celor rulate, de fabricatie interna sau de afara, motiv pentru care Comisia Europeana nu a vazut-o ca pe o masura anticoncurentiala.
Normele de aplicare a Codului fiscal vor intra in vigoare de la 1 ianuarie, o data cu acesta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani