Conducta de bere de la Bruges devine o realitate
Data publicarii: 16-09-2016 | EconomieUn producator belgian de bere va deschide vineri, in mod oficial, robinetul unei conducte destinate sa transporte 4.000 de litri de bere pe ora pe sub orasul medieval Bruges pana la o instalatie de imbuteliere amplasata la o distanta de trei kilometri, transmite Reuters.
După patru ani de planuri și cinci luni de construcție, berăria Halve Maan va inaugura o conductă care va înlocui sutele de transporturi cu cisternă de 40 de tone care trebuiau făcute anual prin centrul istoric al orașului Bruges. Ultima cisternă încărcată cu bere a plecat joi de de la berăria Halve Maan pe străzile înguste din Bruges, un oraș care se află pe lista obiectivelor protejate de UNESCO.
Directorul operațional de la Half Maan, Xavier Vanneste, a declarat că ideea unei conducte pentru transportul berii i-a părut o nebunie până când a văzut cum muncitorii amplasau cabluri subterane, ceea ce l-a pus pe gânduri. Vanneste a spus că o opțiune ar fi fost mutarea fabricii de bere lângă linia modernă de îmbuteliere construită în 2010 și păstrarea vechii fabrici sub formă de muzeu, dar a dorit să continue să producă bere în vechiul oraș medieval.
"Oamenii vor să vadă ceva care este viu, nu doar un muzeu prăfuit", a spus Xavier Vanneste.
Înainte de cel de Al Doilea Război Mondial, în Bruges erau aproximativ 30 de producători de bere, însă, în prezent, Halve Maan este ultimul din vechea gardă care continuă să funcționeze în locul unde s-a deschis prima berărie 'Halve Maan' în urmă cu 575 de ani.
Construirea unei conducte pentru transportul berii nu este singura noutate, la fel este și modalitatea în care a fost finanțată construcția. Costul lucrărilor s-a ridicat la aproximativ patru milioane de euro. Halve Maan a primit o subvenție de la guvernul regional flamand, dar a strâns și 350.000 printr-un proces de crowdfunding (colectare de fonduri), urmând să își recompenseze cu bere contributorii. Cei care au contribuit cu 7.500 de euro vor fi recompensați cu o sticlă de bere Brugse Zot în fiecare zi din restul vieții lor.
Cu o lungime de trei kilometri, de la fabrica de bere din centrul orașului Bruges până la o instalație de îmbuteliere de la marginea orașului istoric, noua conductă poate transporta 4.000 de litri de bere pe oră, echivalentul a 12.000 de sticle. Pe lângă reducerea costurilor ca urmare a renunțării la transportul berii cu cisterna, Halve Maan ar putea profita și de pe urma faptului că volumul său de vânzări a crescut cu 30% anul trecut, până la cinci milioane de litri, urmând să urce cu încă 20% în 2016.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani