Un magazin online la doua zile
Data publicarii: 06-12-2006
Din totalul site-urilor active, peste o mie sint inregistrate pe zona de comert electronic.
26 de milioane de vizitatori unici
In octombrie, site-urile inscrise pe trafic.ro au avut un numar de vizitatori unici care depasesc populatia Romaniei: 26 de milioane. Dintre acestia, sapte milioane au fost din Romania, iar 19 milioane de vizitatori unici din strainatate. In rindul romanilor, cresterea inregistrata pe segmentul celor care acceseaza Internetul cel putin o data pe luna este spectaculoasa, acestia fiind cu aproape 50% mai multi decit la inceputul anului.
Treptat, Romania devine o piata cu mult potential pentru dezvoltarea afacerilor online, iar datele din prezent arata faptul ca exista foarte mult loc pentru crestere. Exista antreprenori care profita din plin de acest lucru, chiar daca nu toti reusesc sa se impuna in lumea virtuala. Conform statisticilor, in perioada noiembrie 2005 - noiembrie 2006 s-a lansat, in medie, un magazin virtual la fiecare doua zile.
Provocari pentru afaceristi
Provocarile sint inca multe pentru cei care doresc o afacere online. In continuare, principalul motiv pentru care romanii intra pe Internet il reprezinta chatul si posta electronica, iar cea mai importanta categorie de utilizatori ramine cea a persoanelor sub 18 ani sau a celor cuprinse intr-o forma de invatamint. In majoritatea cazurilor, acest lucru indica persoane fara o sursa certa si permanenta de venit care sa le permita sa faca tranzactii online.
In plus, dintre cei peste sase milioane de clienti ai sistemului bancar, doar circa 100.000 sint abonati ai unui serviciu de Internet banking. Pe piata telefoniei mobile, dintre cele peste 15 milioane de utilizatori, doar 32.000 sint abonati ai unui serviciu de mobile banking. Conform no-cash.ro, acest lucru arata ca romanii nu au inca exercitiul de a tranzactiona de la distanta.
Bancile nu ajuta
Bancile s-au dovedit destul de rigide cind vine vorba despre tranzactii cu cardul pe Internet. Restrictiile de utilizare nu au fost inca eliminate complet de catre toate bancile, iar numarul celor care promoveaza acest serviciu ramine foarte mic. Dintre cele 39 de banci de pe piata romaneasca, doar patru au semnat contracte cu comerciantii pentru acceptarea la plata a cardurilor in magazinele virtuale ale acestora.
Citeste tot articolul in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des