Pokemon Go a dublat valoarea de piata a Nintendo
Data publicarii: 19-07-2016 | EconomieInteresul generat de jocul Pokemon Go a permis grupului japonez Nintendo sa-si depaseasca marti rivalul Sony in termeni de capitalizare bursiera, in conditiile in care valoarea actiunilor producatorului de jocuri video s-a dublat in perioada ce a trecut de la lansarea pe piata a Pokemon Go, transmite AFP.
La finalul primei ședințe de tranzacționare de marți, acțiunile Nintendo s-au apreciat cu 10,79%, până la 30.780 yeni (290 de dolari), mai mult decât dublu față de valoarea de 14.380 yeni înregistrată de titlurile Nintendo la data de 6 iulie, ziua de dinaintea lansării pe piață a Pokemon Go. Conform acestor valori, între 7 și 19 iulie, acțiunile Nintendo au crescut cu 114,04%, iar capitalizarea bursieră a companiei a urcat până la 4.360 miliarde yeni, devansând-o cu 300 miliarde de yeni pe cea a Sony, una dintre cele mai renumite companii japoneze.
În plus, vineri, acțiunile Nintendo au stabilit un nou record, fiind tranzacționate acțiuni în valoare de 476 miliarde de yeni (4.49 miliarde de dolari), cel mai mare volum zilnic de tranzacționare înregistrat de acțiunile unei singure companii la Tokyo Stock Exchange.
Toate aceste recorduri se datorează succesului înregistrat de jocul Pokemon Go, care, inițial, a fost lansat oficial doar în cinci țări: SUA, Australia, Noua Zeelandă, Marea Britanie și Germania.
Directorul companiei care a dezvoltat Pokemon GO a declarat vineri că vrea să lanseze jocul în aproximativ 200 de țări și regiuni "relativ curând", adăugând că în prezent lucrează la creșterea capacității serverelor pentru a putea face față unui număr mare de jucători.
Pokemon Go este un joc gratuit, care implică găsirea și capturarea de personaje virtuale Pokemon în diferite locuri din viața reală. Practic, utilizatorii se mută din jocul digital în lumea fizică, prin intermediul camerei smartphone-ului lor, făcându-i să descopere locații în viața reală unde pot găsi, face schimb și lupta cu pokemoni. Jocul în sine este gratuit, însă utilizatorul este stimulat să bage mâna în buzunar dacă vrea să adauge anumite funcții suplimentare.
Numele Pokemon este o abreviere a cuvintelor Pocket Monsters, care în traducere înseamnă ''monștri de buzunar''.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman