Internetul, sursa de faima si bani in 2006
Data publicarii: 04-12-20062006 este, fara indoiala, un an in care cifrele sunt incurajatoare. Potrivit unui studiu national de audienta realizat, in luna iulie, de Biroul Roman de Audit al Tirajelor, 43,5% din populatia din mediul urban detine un calculator personal, iar 55,3% din locuitorii oraselor au utilizat un calculator in ulti-mele 12 luni. Cu doua luni inainte, luna mai 2006 aducea un nou record. Trafic.ro anunta ca numarul internautilor care au accesat in aprilie 2006 Internetul romanesc a depasit pentru prima data cinci milioane.
Audienta din ce in ce mai mare pe care o inregistreaza Internetul romanesc are in principal rolul de a aduce bani in industrie, pe fondul unui impact mediatic important pentru unii jucatori activi in piata de Internet business.
Internetul creeaza vedete
Aproape toate publicatiile traditionale din Romania au ales sa rezerve in 2006 un numar interesant de pagini "fenomenului Internet". S-a vorbit despre povestile de succes oferite de unii creatori de start-up-uri online romanesti, s-au adus in discutie primii milionari din Internetul autohton. Au fost publicate constant analize cu privire la achizitiile importante din piata ori cu privire la plecarea unor oameni importanti de la un proiect online la altul.
Anul 2006 a conturat, pana la urma, o tendinta clara de recunoastere a Internetului ca mediu de afaceri in care merita sa investim. Iata cateva motive in sprijinul acestei realitati.
1. Milioane din publicitatea online. Toti specialistii estimeaza o dublare a pietei de publicitate online in acest an. Finalul anului ar trebui sa aduca volumul publicitatii online la sume situate peste 7 milioane de euro. Finalul lui 2006 aduce schimbari radicale in structura jucatorilor din piata de publicitate online. Doua plecari interesante si mult discutate (una a lui Orlando Nicoara de la Netbridge, iar cealalta a lui Val Voicu de la Imedia) au imprimat dinamism pietei din Romania. Acum, pe langa companiile traditionale, au aparut companii noi precum AdEvolution.ro, SMI sau MediaCafe.ro, care isi construiesc propriile metode de abordare a pietei ca ansamblu.
2. Interes din ceruri. In primavara lui 2006, Google a publicat pentru prima data un anunt de country manager pentru Romania. Jobul pare a-si fi gasit un detinator, din moment ce pe website-ul de companie al Google, unde sunt anuntate toate joburile pentru tarile lumii, mai exista doar un job de consultant pentru Romania.
3. Puterea utilizatorilor. A inceput sa se manifeste cu mai multa intensitate in 2006, cand in Romania a explodat ideea de blog. Intr-o piata imposibil de estimat ca intindere in acest moment, anul 2006 a adus conferinte tematice, studii demografice si cluburi ale pasionatilor. Pentru prima data, blogurile au devenit surse ale stirilor din media traditionala. La editia din acest an, festivalul Internetics, care premiaza anual cele mai bune website-uri din Romania, a infiintat o sectiune speciala dedicata blogurilor.
Mediu de afaceri credibil
Influenta mediatica din ce in ce mai crescuta pe care o are piata de Internet de la noi a adus, cum era normal, cateva tendinte interesante in mediul de afaceri romanesc. A devenit evident ca prezenta online inseamna relativ putini bani investiti si un profit bunicel. In plus, migratia din ce in ce mai importanta a publicatiilor traditionale si catre mediul online a atras dupa sine tendinte incipiente de autoreglementare a pietei. Initiative precum relansarea departamentului Internet din cadrul Biroului Roman de Audit al Tirajelor sau lansarea proiectului IAB Romania au aparut ca urmare a presiunilor pietei.
Citeste tot articolul in Saptamana Financiara
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman