Alianta Renault-Nissan a economisit 4,3 miliarde de euro in 2015
Data publicarii: 05-07-2016 | EconomieAlianta Renault-Nissan a realizat anul trecut economii de 4,3 miliarde de euro, o crestere de 13% fata de 2014, in principal in domeniile achizitiei, conceptiei si productiei de vehicule, transmite Reuters.
Renault și Nissan au generat "sinergii" lucrând împreună pentru a reduce costurile, a evita cheltuielile și a majora veniturile.
Arnaud Deboeuf, vicepreședinte al alianței Renault-Nissan, le-a declarat jurnaliștilor că este prea devreme pentru a estima efectele votului pentru Marii Britanii din Uniunea Europeană (Brexit) asupra operațiunilor Nissan din această țară.
"Cu siguranță ca exista un impact. Dar este foarte dificil de spus astăzi care va fi impactul", a explicat Deboeuf.
Incitat de analiști să stabilească o țintă mai ambițioasă de economii pentru 2016 decât cele 4,3 miliarde de euro anunțate, șeful alianței Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a afirmat: "Evident suma de 4,3 miliarde de euro este conservatore. Cred că un obiectiv rezonabil ar fi cinci miliarde de euro".
Dar Deboeuf nu a reafirmat marți obiectivul de cinci miliarde de euro pentru 2016 și a avertizat că nivelul economiilor ar putea scădea înainte de a reveni pe creștere la nivelul promis de 5,5 miliarde de euro în 2018.
"Ar putea fi câțiva ani când nivelul va scădea deoarece modul în care calculăm este legat de planurile de producție", a explicat vicepreședintele alianței.
Acesta a adăugat că proiectatele economii nu includ achiziționarea de către Nissan a unei participații în Mitsubishi Motors, care încă nu s-a finalizat, sau efectele Brexitului asupra activității fabricii Nissan din Sunderland, Marea Britanie.
În funcție de rezultatele negocierilor, Brexitul ar putea avea ca rezultat noi tarife comerciale care vor afecta competitivitatea exporturilor de vehicule către UE și restul lumii. "Referitor la Brexit, suntem puțin îngrijorați din cauza incertitudinilor provocate de perioada de așteptare și de consecințele noului stat al Marii Britanii și al Uniunii Europene", a afirmat Ghosn.
Luna trecută, Renault și-a redus participația pe care o deține la partenerul japonez Nissan Motor cu un punct procentual. Conform documentelor remise de Nissan către Ministerul japonez de Finanțe, în prezent grupul auto francez Renault deține 42,4% din acțiunile Nissan, față de 43,4% anterior. În document nu se precizează motivul pentru care Renault și-a redus participația la Nissan.
Într-un comunicat de presă difuzat vineri, Renault a explicat că această scădere a participației sale este una provizorie și are legătură cu programul de răscumpărare de acțiuni demarat de Nissan. "Această scădere temporară nu indică în niciun caz voința Renault de a își modifica participația", a informat grupul francez.
La finele lunii februarie, Nissan a informat Consiliul de Administrație de la Renault că are intenția de a demara un program de răscumpărare de acțiuni în perioada 29 februarie-22 decembrie. Atunci grupul a anunțat că va participa la acest program deoarece îl consideră în folosul acționarilor Renault și că tranzacția nu va avea niciun impact asupra participației grupului francez.
Renault și Nissan au un parteneriat din 1999, conform căruia Renault deține 44,3% din acțiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acțiunile Renault. De asemenea, cele două companii au același director general, Carlos Ghosn. Cu toate acestea, echilibrul între Renault și Nissan în cadrul alianței a devenit un subiect tensionat după ce în luna aprilie 2015 statul francez și-a majorat participația deținută la Renault de la 15% la 19,7%, în ideea de a-și dubla drepturile de vot la grupul auto. În schimb, Nissan nu are în prezent drepturi de vot la Renault.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des