Canalul Panama in forma extinsa a fost inaugurat duminica
Data publicarii: 26-06-2016 | EconomieExtinderea Canalului Panama, un succes al ingineriei moderne, al carui al treilea set de ecluze a fost construit de un consortiu condus de compania spaniola Sacyr, a fost inaugurata duminica, cu trecerea vasului chinez Cosco Shipping Panama, relateaza agentia EFE.
Aceasta este prima extindere a Canalului Panama, pe care Statele Unite l-a construit între 1904 și 1914 și l-a administrat până în momentul în care l-a retrocedat Panama, la 31 decembrie 1999, conform Tratatelor Torrijos-Carter, semnate în 1977.
Între 1996 (când se afla încă în administrarea americanilor) și 2004, Canalul a derulat un program de investiții în modernizare și îmbunătățiri în valoare de un miliard de dolari, pentru a crește tranzitul pe această rută.
Noile ecluze, cu lungimea de 427 metri și lățime de 55 metri și o adâncime de 18,3 metri au necesitat 4,4 metri cubi de beton și 30.000 de muncitori, pe parcursul a nouă ani.
Acestea au fost construite de Grupul Unit pentru Canal (GUPC), condus de compania spaniolă Sacyr, care a semnat în 2009 un contract de 3,118 miliarde dolari, dar a prezentat creanțe economice ce însumează circa 3,4 miliarde dolari.
Costul global al extinderii se ridică la 5,45 miliarde de dolari, peste cele 5,25 miliarde dolari pentru care a fost semnat contractul în 2007.
Extinderea Canalului Panama, inaugurată duminică, reprezintă o oportunitate pentru ca țările din America să-și dezvolte infrastructura și exporturile, a afirmat administratorul Canalului, Jorge Quijano.
"Această rută de tranzit este vârful icebergului unui plan ambițios destinat transformării Panama într-un centru logistic al Americilor și reprezintă o oportunitate semnificativă pentru țările din regiune să-și îmbunătățească infrastructura, să majoreze exporturile și să înceapă o creștere economică la fel ca a țării noastre", a spus Quijano.
Canalul Panama reprezintă un punct pivot pentru comerțul naval internațional, prin acesta realizându-se 5% din comerțul internațional în fiecare an. Canalul, care traversează istmul Panama în America Centrală, legând Oceanul Atlantic (prin Marea Caraibelor) de Oceanul Pacific, a fost inaugurat la 15 august 1914. În fiecare an prin canal treceau peste 14.000 de nave, transportând aproximativ 20.400 milioane de tone de marfă.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile