Firmele concurente sustin ca Romexpo are pozitie de monopol
Data publicarii: 30-11-2006"Singurele spatii expozitionale de dimensiuni relativ adecvate pentru organizarea unor evenimente de proportii, care sa se poata compara cu spatiile Romexpo, se afla, unul la Cluj, iar altul, in constructie, la Arad", a adaugat Mindirigiu.
Complexul expozitional Romexpo - Targul International Bucuresti cuprinde 42 de pavilioane, cu o suprafata de expunere totala de 100.000 mp, din care circa 55.000 mp interior si peste 45.000 mp in aer liber.
"In alte tari, cum ar fi Polonia si Cehia, centrele expozitionale de mari proportii sunt construite cu investitii acoperite in proportie de peste 90% de stat, precum si de comunitatile locale, intrucat construirea de astfel de centre nu este, in sine, o afacere, costurile de executare si intretinere ale unui astfel de spatiu fiind imense. Pe de alta parte, atat statul, cat si comunitatile locale au de castigat de pe urma investitiilor facute in construirea de centre expozitionale, pentru ca aceste centre constituie un factor de dezvoltare extrem de important si o sursa permanenta de venituri", a mai spus directorul general al ABPlus.
"Se pare, insa, ca statul nu are de gand sa se implice in construirea de astfel de spatii expozitionale, asa ca trebuie sa apara investitori puternici, care sa construiasca structuri integrate, in care, pe langa spatii expozitionale propriu-zise, sa existe si centre de afaceri si comerciale, precum si alte facilitati, astfel incat investitiile respective sa fie profitabile. Am auzit cum ca Ion Þiriac ar intentiona sa investeasca in construirea unui astfel de centru expozitional, insa nu stiu nici unde si nici cand", a mai spus Florin Mindirigiu.
Piata romaneasca a organizarii de targuri si expozitii a fost evaluata, de Florin Mindirigiu, la o valoare de circa 50-60 milioane euro, aceasta valoare urmand sa creasca cu 50% in 2007, potrivit estimarilor directorului general al ABPlus. "Din aceasta piata, Romexpo detine o cota de peste 50%", a mai spus Mindirigiu.
In 2005, liderul pietei de targuri si expozitii din Romania, Romexpo, a inregistrat un profit net de 19,18 milioane lei (circa 5,3 milioane euro) si o cifra de afaceri de aproape 58,7 milioane lei (16,21 milioane euro). In acelasi an, compania ABPlus, specializata in organizarea de targuri, expozitii si conferinte, a inregistrat un profit net de 417.760 lei (115.403 euro) si o cifra de afaceri de 4,58 milioane lei (1,26 milioane euro).
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani