Volkswagen a detronat Toyota din pozitia de lider mondial in primul trimestru
Data publicarii: 26-04-2016 | EconomieVanzarile mondiale realizate de constructorul auto japonez Toyota Motor Corp. in primele trei luni ale acestui an au fost inferioare celor realizate de rivalul german Volkswagen AG, in conditiile in care o serie de perturbari ale productiei risca sa puna in pericol pozitia de lider al industriei auto detinuta de grupul nipon in ultimii patru ani, informeaza Bloomberg.
În perioada ianuarie-martie 2016, Toyota a vândut 2,46 milioane vehicule la nivel mondial, în scădere cu 2,3% comparativ cu perioada similară a anului trecut, a declarat marți purtătorul de cuvânt de la Toyota, Kayo Doi. În schimb, vânzările Volkswagen au crescut cu 0,8% până la 2,5 milioane unități, chiar dacă grupul german trece în prezent prin cea mai gravă criză din istoria sa.
Afectată deja de o întrerupere de o săptămână a activității la uzinele sale din Japonia în luna februarie, Toyota se așteaptă ca producția sa locală să fie amputată cu alte 80.000 de vehicule din cauza recentului cutremur care a devastat Japonia. Aceste pierderi de producție vor pune sub semnul întrebării capacitatea Toyota de a-și păstra pentru al cincilea an consecutiv poziția de cel mai mare constructor auto mondial, având în vedere că rivalul Volkswagen profită de creșterea vânzărilor în China și Europa.
"Se fac toate eforturile pentru gestionarea situației actuale și elaborarea unui plan de redresare", a declarat unul din managerii de top de la Toyota, Hiroji Onishi.
Însă Toyota nu este singurul producător auto ale cărui vânzări au scăzut în primul trimestru. Grupul american Motors Co., numărul trei mondial, a informat că livrările sale s-au redus cu 2,5%, până la 2,36 milioane unități, din cauza performanțelor comerciale modeste de pe piețele din America Latină și China.
În paralel, au început să apară din ce în ce mai multe semne de întrebare cu privire la respectarea de către producătorii auto a normelor de poluare și economie de combustibil. Mitsubishi Motors Corp., al șaselea producător auto nipon, a recunoscut marți că a utilizat metode de testare a consumului de combustibil care nu respectă standardele guvernamentale încă din anul 1991. Aceasta după ce, în luna septembrie a anului trecut, Volkswagen a recunoscut că, în perioada 2005 — 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani