Cardurile isi fac loc in portofelele romanilor

Data publicarii: 28-11-2006
In Romania numarul cartilor de credit va creste in acest an cu peste 130%, pe fondul imbunatatirii situatiei economice si a familiarizarii consumatorilor romani cu cardurile, arata un studiu realizat de Lafferty Group, o companie din Marea Britanie specializata in cercetare si consultanta. Desi cresterea din acest an este una semnificativa, studiul arata ca piata romaneasca a creditelor de consum este destul de subdezvoltata comparativ cu statele membre ale Uniunii Europene.

Documentul prezentat de Lafferty Group arata ca in 2005 piata romaneasca a creditelor de consum (inclusiv ipotecile) a fost responsabila pentru doar 11% din veniturile populatiei, in vreme ce in Germania aceasta pondere s-a situat la 68% in vreme ce in Ungaria aceasta a fost de 35%.

Totodata studiul a scos la iveala faptul ca multi romani sunt interesati de cartile de credit de tip co-branded, respectiv carduri de credit emise de o banca, dar care poarta si logo-ul unui retailer, companii de telecomunicatii sau al unei companii aeriene. Prin achizitionarea unui astfel de card consumatorii beneficiaza de discounturi sau puncte de loialitate.

Banii Nostri

Ultimele stiri pe BankNews.ro: