In retail, atmosfera bate reducerile de preturi
Data publicarii: 25-11-2006Atmosfera vinde in toata lumea
Magazine de tip concept store si-au facut aparitia in toata lumea si cele mai bune exemple sunt Nike si Apple Store la Londra, Orange in Rotterdam, Lille si Birmingham, Prada in New York si Tokio. Acestea sunt magazine care dau tonul tendintelor de retail si se adapteaza permanent in functie de noutatile aparute in domeniu.
Evolutia retailului pentru sectorul de telecomunicatii de la simpla vanzare catre oferirea de consiliere si servicii intr-un spatiu multifunctional a determinat Orange sa deschida un concept store si la Bucuresti, spun reprezentantii companiei. Magazinul are rolul de a explica valorile marcii, fiind totodata o zona de divertisment si showroom.
Orange concept store se vrea a fi un loc de intalnire pentru potentialii clienti, un spatiu social. Magazinul are in medie 500 de vizitatori pe zi. Numarul acestora poate depasi 1.000 de persoane in zilele in care se organizeaza evenimente speciale.
Orange concept store este fabricat 100a in Romania, atat ca productie, cat si ca implementare, impreuna cu echipa de arhitecti romani de la Yukon.
Fostul Muzica
O parte a magazinului Muzica a fost folosita pentru a dezvolta Orange concept store, ceea ce a creat o serie de controverse. Impatimitii de muzica sunt nemultumiti de felul in care s-a transformat magazinul. Pentru Orange notorietatea spatiului a fost insa cea care a primat. "Pe Calea Victoriei am gasit acest spatiu deja folosit ca reper (...), cu un interior generos, fluent si relativ usor de adaptat la ideile noastre. Notorietatea magazinului Muzica ne-a oferit in plus si optiunea de a pastra tema muzica-divertisment si de a o dezvolta mai departe", spun reprezentantii companiei.
Carti si ceai
Daca Orange concept store ofera o experienta "high-tech", Librariile Carturesti incearca prin alte mijloace sa creeze o atmosfera seducatoare. Oferta de carti si organizarea de evenimente se imbina cu o idee neconventionala: libraria este si ceainarie. Ideea este noua doar in Romania, fiind imprumutata din Occident.
Preturile cartilor sunt in mod evident mai mari decat intr-o librarie "clasica" sau decat intr-una virtuala, pe internet, insa atmosfera creata este cea care are rolul de a vinde. "Carte, ceai, muzica, dichis este sloganul care insoteste Carturestiul peste tot, explica in buna masura acest concept. Mai mult decat o librarie, Carturesti este o destinatie pentru cei care vor sa se relaxeze pur si simplu sau sa socializeze", spune Daniel Voinea, director de marketing al firmei.
Cea mai mare dintre Librariile Carturesti este cea din centrul Bucurestiului, din apropierea Cinematografului Patria. Spatiul vast permite oferirea de carti pentru toate gusturile, de la carti despre pictura pana la romane science-fiction. Pe langa ceai, in Librariile Carturesti se mai vand filme, muzica si obiecte artizanale.
Totodata, in librarie exista spatii special amenajate pentru citit, care ofera clientului posibilitatea de a rasfoi cartile inainte de a le achizitiona. "Un cumparator cultivat si civilizat va aprecia intotdeauna eforturile pe care le facem. Exista si dezavantaje, daca vreti sa glumim, in sensul ca sunt persoane care cred ca la noi cartile costa mai mult, fiind induse in eroare de acest ambalaj", a adaugat Voinea.
Citeste tot articolul in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman