ANAF: Firmele din Dragonul Rosu, monitorizate in cadrul operatiunii 'Cristal', au declarat TVA de plata in crestere cu 142%
Data publicarii: 17-03-2016 | EconomieFirmele din Dragonul Rosu, monitorizate de Inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala in cadrul operatiunii 'Cristal', au declarat, in ultimul trimestru al anului trecut, TVA de plata cu 142% peste valoare din aceeasi perioada din 2014, se arata intr-un comunicat al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) transmis, joi, AGERPRES.
'Ca urmare a 'scurtării' lanțului de aprovizionare cu mărfuri de proveniență intracomunitară sau din import, firmele care au puncte de lucru, sedii sociale sau domicilii fiscale în zona complexului Dragonul Roșu, au fiscalizat sume cu 45% mai mari, prin emiterea de facturi cu TVA, au plătit în vamă cu 65% mai mult TVA aferentă produselor importate și au declarat cu 142% mai mult TVA de plată în trimestrul IV din 2015, comparativ cu aceeași perioadă din 2014', se menționează în comunicat
Inspectorii Direcției Generale Antifraudă Fiscală au verificat și monitorizat, în cadrul operațiunii 'Cristal', 4.690 de firme, care își desfășoară activitatea în 112 dintre cele mai importante centre comerciale angro din România, în perioada 19 octombrie 2015 — 28 februarie 2016. 'Subsecvent, prin operațiunea 'Hermes' s-a început destructurarea lanțurilor tranzacționale frauduloase și eliminarea intermediarilor cu potențial fraudulos interpuși în lanțurile și circuitele de comerț angro, fapt care a determinat o creștere semnificativă a gradului de conformare fiscală a comercianților finali', se arată în comunicatul ANAF.
Potrivit instituției, în cadrul operațiunii 'Cristal' au fost identificate prejudicii pentru asigurarea recuperării cărora au fost instituite 71 de măsuri asigurătorii asupra unor active identificate în valoare totală de 16,78 milioane de lei. În plus, au fost constatate și contravenții pentru sancționarea cărora inspectorii antifraudă au dispus amenzi în valoare de 28,93 milioane de lei, confiscări de bunuri, venituri și numerar în valoare totală de 18,15 milioane de lei și suspendarea activității comerciale a 28 de puncte de lucru.
'De asemenea, în cazul a 233 de contribuabili a fost interzisă desfășurarea activității simultane de comerț angro și cu amănuntul în aceeași suprafață de vânzare. Inspectorii antifraudă au oprit și verificat în total 41.384 mijloace de transport marfă, care au tranzitat intrările și ieșirile din centrele angro — în medie, 354 mijloace de transport zilnic', se mai subliniază în comunicatul citat.
Pe de altă parte, inspectorii antifraudă anunță că vor continua să monitorizeze activitatea centrelor comerciale angro din țară și vor efectua controale inopinate de minimum două ori pe lună în special în Dragonul Roșu și în celelalte centre din regiunea București-Ilfov, în scopul menținerea trendului ascendent al gradului de conformare fiscală și al destructurării circuitelor frauduloase interpuse pe lanțurile de aprovizionare, începând de la importuri și până la beneficiarii finali.
'Atenționăm clienții centrelor angro să se asigure că primesc toate actele prevăzute de lege (facturi, chitanțe, documente de însoțire etc) pentru toate mărfurile cumpărate, deoarece monitorizarea și controlul antifraudă vizează inclusiv traseul ulterior al bunurilor provenite din aceste centre comerciale, fiind verificate toate etapele ciclului de comercializare, până la vânzarea către consumatorul final', se mai arată în comunicatul ANAF.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani