Porsche majoreaza bonusurile in timp ce grupul mama reduce costurile
Data publicarii: 16-03-2016 | EconomieConstructorul german de automobile sportive Porsche a anuntat miercuri ca va plati angajatilor bonusuri mai mari pentru anul 2015, in pofida scandalului manipularii emisiilor poluante care obliga grupul mama Volkswagen sa reduca costurile la nivelul intregului grup, informeaza Reuters.
Porsche, al doilea mare contributor la profitul întregului grup Volkswagen, a precizat că va plăti celor aproximativ 20.000 de angajați de la uzinele sale din orașele germane Stuttgart și Leipzig un bonus de până la 8.911 euro pentru anul 2015, în creștere față de bonusul de 8.600 de euro acordat pentru anul 2014.
Directorul general de la Porsche, Oliver Blume, a subliniat că angajații merită o majorare a bonusurilor deoarece datorită lor producătorul de automobile sportive "a înregistrat un rezultat excepțional într-un mediu dificil". În 2015, livrările de automobile Porsche au crescut cu aproape 20%, până la nivelul record de 225.121 unități, astfel că profitul operațional a înregistrat un salt de 25% până la 3,4 miliarde de euro.
În paralel, grupul Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, a decis să accelereze un program de reducere a costurilor la divizia VW, principala marcă a grupului Volkswagen, precizând că a identificat aproximativ 3.000 de locuri de muncă ce urmează să fie desființate în Germania pentru a face față costurilor scandalului manipulării emisiilor poluante. O serie de directori și lideri sindicali de la marca VW au anunțat că cei aproximativ 100.000 de angajați ai acestei divizii vor primi un bonus pentru 2015, dar că acesta va fi mai mic decât cel de 5.900 de euro acordat pentru rezultatele din anul 2014. De asemenea, la începutul acestei luni constructorul Audi, divizia de lux a VW, a anunțat și ea că va acorda angajaților săi din Germania un bonus de 5.420 de euro pentru 2015, în scădere față de unul de 6.540 de euro pentru 2014.
Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005 — 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 500.000 în SUA) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău