Investitorii cer Volkswagen despagubiri de 3,25 miliarde de euro
Data publicarii: 15-03-2016 | EconomieInvestitori institutionali importanti ai Volkswagen AG au cerut grupului german despagubiri de 3,25 miliarde de euro (3,57 miliarde de dolari) pentru modul in care a gestionat scandalul emisiilor, care pana acum a dus la scaderea pretului la actiuni cu aproximativ o treime, transmite AP.
Avocatul Andreas Tilp a anunțat, marți, că o plângere comună a fost depusă de investitori din 14 state, printre care SUA, Australia, Germania, Canada, Olanda și Marea Britanie, la tribunalul regional din Braunschweig. Reprezentanții Volkswagen nu au comentat informația. Deja Tilp a depus o plângere în numele unor investitori individuali, reclamând faptul că Volkswagen nu i-a informat pe aceștia la momentul potrivit despre problemele înregistrate la mașinile diesel. Marc Schiefer, avocat la firma lui Tilp, a afirmat că, în perioada 2008 — 2015, VW nu și-a îndeplinit obligația de a-i informa pe investitori de problemele care afectau motoarele diesel. Ei ar fi trebui să spună piețelor că ceva nu funcționează la tehnologia lor diesel, susține Marc Schiefer. Reglementările germane cer companiilor să le spună investitorilor când au informații care ar putea afecta semnificativ prețul acțiunilor. Dacă informația negativă este făcută publică, investitorii ar putea decide să nu cumpere acțiuni sau le-ar putea achiziționa la un preț mai scăzut. Din 17 septembrie, cu o zi înainte ca VW să recunoască că a echipat 580.000 de vehicule vândute în SUA cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, prețul acțiunilor preferențiale a scăzut cu 33%. Marți, ele se tranzacționau la 112,40 euro. Scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit în 18 septembrie, iar VW a pierdut peste 20 miliarde de euro din capitalizarea bursieră. Anul trecut, Volkswagen a informat că a pus deoparte 6,5 miliarde de dolari pentru a face față costurilor scandalului emisiilor. Grupul Volkswagen este implicat într-un scandal de amploare, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. La rândul său, Audi a recunoscut că, în cazul său, 2,1 milioane de mașini pe plan global au fost echipate cu acel software care permitea vehiculelor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în timpul operațiunilor normale.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău