Investitorii cer Volkswagen despagubiri de 3,25 miliarde de euro
Data publicarii: 15-03-2016 | EconomieInvestitori institutionali importanti ai Volkswagen AG au cerut grupului german despagubiri de 3,25 miliarde de euro (3,57 miliarde de dolari) pentru modul in care a gestionat scandalul emisiilor, care pana acum a dus la scaderea pretului la actiuni cu aproximativ o treime, transmite AP.
Avocatul Andreas Tilp a anunțat, marți, că o plângere comună a fost depusă de investitori din 14 state, printre care SUA, Australia, Germania, Canada, Olanda și Marea Britanie, la tribunalul regional din Braunschweig. Reprezentanții Volkswagen nu au comentat informația. Deja Tilp a depus o plângere în numele unor investitori individuali, reclamând faptul că Volkswagen nu i-a informat pe aceștia la momentul potrivit despre problemele înregistrate la mașinile diesel. Marc Schiefer, avocat la firma lui Tilp, a afirmat că, în perioada 2008 — 2015, VW nu și-a îndeplinit obligația de a-i informa pe investitori de problemele care afectau motoarele diesel. Ei ar fi trebui să spună piețelor că ceva nu funcționează la tehnologia lor diesel, susține Marc Schiefer. Reglementările germane cer companiilor să le spună investitorilor când au informații care ar putea afecta semnificativ prețul acțiunilor. Dacă informația negativă este făcută publică, investitorii ar putea decide să nu cumpere acțiuni sau le-ar putea achiziționa la un preț mai scăzut. Din 17 septembrie, cu o zi înainte ca VW să recunoască că a echipat 580.000 de vehicule vândute în SUA cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, prețul acțiunilor preferențiale a scăzut cu 33%. Marți, ele se tranzacționau la 112,40 euro. Scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit în 18 septembrie, iar VW a pierdut peste 20 miliarde de euro din capitalizarea bursieră. Anul trecut, Volkswagen a informat că a pus deoparte 6,5 miliarde de dolari pentru a face față costurilor scandalului emisiilor. Grupul Volkswagen este implicat într-un scandal de amploare, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. La rândul său, Audi a recunoscut că, în cazul său, 2,1 milioane de mașini pe plan global au fost echipate cu acel software care permitea vehiculelor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în timpul operațiunilor normale.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice