Piata diamantelor in Romania nu este una stralucitoare
Data publicarii: 24-11-2006"Din volumul pietei, care este foarte greu de estimat din cauza existentei pietei subterane, vanzarile bijuteriilor in Romania se ridica la peste o tona, lunar. Pastrandu-se proportiile, vanzarile briliantelor reprezinta cinci la suta din acest total", a declarat, pentru Rompres, Heinz Karl.
Din totalul operatorilor de metale pretioase, aproximativ 3.700 de firme, o foarte mica parte se axeaza pe operarea pietrelor pretioase. "Nu este prea profitabila aceasta activitate. Romanii prefera bijuteriile din argint, cele cu pietre pretioase fiind prea scumpe pentru majoritatea dintre noi", ne-a spus un producator de bijuterii din Bacau.
Fiscalitate excesiva
Dupa spusele presedintelui patronatului, in lumea bijuteriilor, piata neagra ocupa un loc confortabil. "Daca piata subterana a aurului reprezinta 70-80 la suta din totalul pietei, in ceea ce priveste briliantele exista o proportie mai mica, deoarece intervine factorul de incredere a clientilor. Sunt avantajate firmele vechi, preferate de consumatori.
Astfel, piata subterana a briliantelor este de 40-50 la suta din totalul pietei", a adaugat Heinz Karl. Acesta a subliniat ca, atunci cand se vorbeste de comert al briliantelor, se vorbeste de briliante in bijuterii. "Piata subterana cuprinde bijuteriile cu briliante deoarece fiscalitatea, insemnand 25 la suta accize si 19 la suta TVA, se apropie de 50 la suta. Astfel, multi comercianti muta afacerea la subteran. Sunt acele persoane care merg cu sacosa si vand bijuterii", a explicat Heinz Karl.
Piata diamantelor, in crestere
Ca punct de plecare, o piatra de briliant de 0,10 carate poate costa intre 100 si 300 de euro, potrivit estimarilor presedintelui PBR. Totodata, acesta a exemplificat variatia preturilor pentru briliante astfel: o piatra de un carat poate fi considerata scumpa la 500 de euro, dar, de asemenea, o piatra la aceeasi greutate poate fi ieftina la 10.000 de euro. In Romania se pot gasi la vanzare podoabe cu diamante, preturile variind de la 1.000 de euro un inel cu un diamant incrustat, pana la 20.000 de euro, un colier cu 40 de diamante de 0,60 carate. In opinia bijutierilor, ritmul de crestere anual al vanzarilor se situeaza intre 10 si 20 la suta.
In Romania, ca sortimente, pe primul loc sunt comercializate, in proportie de 60 la suta, inelele de dama, urmate de pandantive, lantisoare si cercei, cu 20 la suta, bratari, 10 la suta, in timp ce bijuteriile pentru barbati ocupa ultimul loc, cu o pondere pe piata situata sub 10 la suta.
Citeste tot articolul in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului