Piata diamantelor in Romania nu este una stralucitoare
Data publicarii: 24-11-2006
"Din volumul pietei, care este foarte greu de estimat din cauza existentei pietei subterane, vanzarile bijuteriilor in Romania se ridica la peste o tona, lunar. Pastrandu-se proportiile, vanzarile briliantelor reprezinta cinci la suta din acest total", a declarat, pentru Rompres, Heinz Karl.
Din totalul operatorilor de metale pretioase, aproximativ 3.700 de firme, o foarte mica parte se axeaza pe operarea pietrelor pretioase. "Nu este prea profitabila aceasta activitate. Romanii prefera bijuteriile din argint, cele cu pietre pretioase fiind prea scumpe pentru majoritatea dintre noi", ne-a spus un producator de bijuterii din Bacau.
Fiscalitate excesiva
Dupa spusele presedintelui patronatului, in lumea bijuteriilor, piata neagra ocupa un loc confortabil. "Daca piata subterana a aurului reprezinta 70-80 la suta din totalul pietei, in ceea ce priveste briliantele exista o proportie mai mica, deoarece intervine factorul de incredere a clientilor. Sunt avantajate firmele vechi, preferate de consumatori.
Astfel, piata subterana a briliantelor este de 40-50 la suta din totalul pietei", a adaugat Heinz Karl. Acesta a subliniat ca, atunci cand se vorbeste de comert al briliantelor, se vorbeste de briliante in bijuterii. "Piata subterana cuprinde bijuteriile cu briliante deoarece fiscalitatea, insemnand 25 la suta accize si 19 la suta TVA, se apropie de 50 la suta. Astfel, multi comercianti muta afacerea la subteran. Sunt acele persoane care merg cu sacosa si vand bijuterii", a explicat Heinz Karl.
Piata diamantelor, in crestere
Ca punct de plecare, o piatra de briliant de 0,10 carate poate costa intre 100 si 300 de euro, potrivit estimarilor presedintelui PBR. Totodata, acesta a exemplificat variatia preturilor pentru briliante astfel: o piatra de un carat poate fi considerata scumpa la 500 de euro, dar, de asemenea, o piatra la aceeasi greutate poate fi ieftina la 10.000 de euro. In Romania se pot gasi la vanzare podoabe cu diamante, preturile variind de la 1.000 de euro un inel cu un diamant incrustat, pana la 20.000 de euro, un colier cu 40 de diamante de 0,60 carate. In opinia bijutierilor, ritmul de crestere anual al vanzarilor se situeaza intre 10 si 20 la suta.
In Romania, ca sortimente, pe primul loc sunt comercializate, in proportie de 60 la suta, inelele de dama, urmate de pandantive, lantisoare si cercei, cu 20 la suta, bratari, 10 la suta, in timp ce bijuteriile pentru barbati ocupa ultimul loc, cu o pondere pe piata situata sub 10 la suta.
Citeste tot articolul in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii