Bloomberg: Bancile angajeaza fosti ofiteri de informatii pentru a-si spiona angajatii
Data publicarii: 16-02-2016 | EconomieUnele dintre cele mai mari banci din lume au inceput sa angajeze fosti spioni in incercarea de a impiedica aparitia unor noi cazuri de comportamente frauduloase in randul traderilor si a se asigura astfel ca vor plati mai putine amenzi, informeaza Bloomberg.
Potrivit mai multor firme de recrutare, în ultimele 18 luni o serie de mari bănci precum Deutsche Bank AG, HSBC Holdings Plc și JPMorgan Chase & Co au angajat mai multe zeci de foști ofițeri din serviciile de informații americane și britanice, CIA și GCHQ, pentru a urmări activitatea angajaților băncilor și a împiedica eventualele comportamente ilegale. Metodele utilizate de ofițerii de informații pentru analiza vocii, textelor și comunicațiilor prin e-mail în scopul apărării naționale nu sunt foarte deosebite de cele utilizate pentru a descoperi activitățile ilegale ale unui trader, astfel că foștii spioni își pot găsi o slujbă în sectorul bancar, unde salariul lor este cel puțin dublu.
O serie de angajați ai unor bănci, precum Jerome Kerviel, Kweku Adoboli și Tom Hayes, au provocat o serie de scandaluri răsunătoare care au afectat reputația băncilor și le-au obligat să plătească amenzi de miliarde de dolari. De exemplu, scandalul manipulării dobânzilor LIBOR a costat un număr de șase bănci o sumă de aproximativ șase miliarde de dolari, iar Barclays a fost obligată să plătească singură amenzi de 2,2 miliarde de dolari. În replică, Barclays l-a angajat pe Bryon Linnehan, fost ofițer de informații în armata americană, să monitorizeze comunicațiile electronice la birourile de la New York ale băncii britanice. 'Vrem să fim în măsură să identificăm orice potențiale probleme înainte de apariție', a spus Bryon Linnehan.
La fel ca și Barclays, băncile de investiții au decis să angajeze foști ofițeri de informații pentru a analiza orice aspect al vieții angajaților, de la cât de mult stau în pauza de fumat la site-urile pe care le frecventează, totul în ideea de a-l descuraja pe următorul manipulator sau trader fraudulos.
Însă băncile nu angajează numai foști ofițeri de informații ci și o mare parte din tehnologia utilizată pentru monitorizarea angajaților își are rădăcinile în programele de apărare. Barclays este una din băncile care utilizează știința comportamentului pentru a analiza scandalurile trecute în încercarea de a identifica modele care să permită băncii să îi împiedice pe traderi să devină următorul Jerome Kerviel. La rândul său, JPMorgan introduce un program de supraveghere care utilizează logaritmi pentru a identifica un potențial angajat care ar putea comite o ilegalitate. Băncile sunt interesate de orice moment al programului de lucru al unui trader, în special de site-urile web vizitate.
Pe de altă parte, această supraveghere intensă nu face decât să dea naștere unui sentiment de paranoia în birourile de trading ale marilor bănci. De teamă să nu fie concediați la cea mai mică abatere și având interdicție să utilizeze telefoanele mobile personale la birou, unii traderi au început să se ascundă la toaletă pentru a putea da mesaje text soțiilor iar alții au plecat de la bancă pentru a lucra la fondurile speculative, unde activitățile lor nu sunt monitorizate atât de strict.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii