Modalitati de a-ti motiva angajatii
Data publicarii: 22-11-2006
Daca se simt apreciati de catre manager la locul de munca, angajatii vor fi motivati sa lucreze mai eficient si se vor simti mai bine. A se simti apreciati este echivalent cu a le placea jobul pe care il au, a fi motivati de salariu, a avea oportunitati pentru a avansa sau a urma traininguri si a fi la curent cu ultimele noutati in domeniu. A-ti motiva angajatii si a le pastra un moral ridicat pare simplu, dar este o adevarata provocare - trebuie sa fii in permanenta atent asupra aspectelor importante ale impactului pe care il creezi asupra tuturor la locul de munca. Poti sa le creezi o zi extraordinara.
Sosirea ta la birou creeaza atmosfera intregii zile
Imagineaza-ti in postura de manager al unei companii unn individ stresat si morocanos; ingandurat, limbajul corpului sau transmite ca e supra-solicitat si nefericit. Se misca greoi si trateaza cu bruschete orice persoana care i se adreseaza. Evident, in cateva secunde, afla toata firma de acest lucru, iar mesajul indirect pe care il transmite este: "Nu te apropia de mine in aceasta dimineata, daca stii ce este mai bine pentru tine". Sosirea ta si primele momente pe care le petreci cu cei de la birou in fiecare zi au un impact nemasurat asupra moralului si motivarii angajatilor. Asa ca incepe ziua asa cum trebuie - zambind, pasind increzator, salutand angajatii, impartasindu-le obiectivele si asteptarile pentru acea zi, convingandu-i ca va fi o zi extraordinara. Cu siguranta va fi o zi extraordinara, daca te straduiesti un pic sa creezi o astfel de atmosfera.
Utilizeaza cuvinte simple, puternice, motivationale
Succesul tau ca manager, supraveghetor sau lider consta si in transmiterea mesajului potrivit, placandu-ti si apreciind oamenii care lucreaza pentru tine. Pentru a demonstra ca ii apreciezi, utilizeaza cuvinte simple, puternic motivationale, ca de exemplu: "te rog", "multumesc", "faci o treaba grozava, tine-o tot asa". Cat de des folosesti aceste cuvinte simple, dar cu un impact extraordinar asupra oamenilort
Asigura-te ca oamenii stiu exact ce te astepti de la ei
In cartea sa - "De ce angajatii nu fac ceea ce ar trebui de fapt, si ce anume poti face pentru a remedia situatia t" - Ferdinand Fournies afirma ca prima si poate cea mai importanta greseala a managerilor este aceea ca nu formuleaza asteptari suficient de clare. Managerii considera ca au stabilit clar care sunt obiectivele unui proiect, cifrele care trebuie obtinute, termenele rapoartelor finale si cerintele, dar angajatii nu ajung in posesia mesajului corect. Sau, daca cerintele se schimba in decursul unei zile sau unui proiect, noile asteptari sunt formulate si comunicate de cele mai multe ori ineficient, iar motivele, respectiv contextul schimbarii, sunt cu atat mai putin discutate.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii