Scandalul Air France transforma Franta intr-o 'parodie' (Alain Vidalies)
Data publicarii: 07-10-2015 | ActualitateAir France este intr-o situatie financiara fragila dar renationalizarea companiei aeriene nu este pe agenda, a afirmat marti ministrul francez al Transporturilor, Alain Vidalies, la o zi dupa ce zeci de angajati ai Air France au patruns cu forta in sala unde se analiza planul de restructurare si au agresat mai multi membri ai conducerii, transmite Reuters.
Planul prevede reduceri de costuri si concedierea a 2.900 de angajati.
Evenimentele de luni, prezentate in presa din intreaga lume, au reprezentat 'o caricatura' a Frantei care nu reuseste sa asigure viitorul companiei, a declarat Alain Vidalies la postul de radio RTL. 'Cred ca cea mai buna replica franceza ar fi sa raspundem celor de peste hotare, care vad asta ca o caricatura, ca aceste evenimente nu reprezinta Franta si putem rezolva problemele prin negocieri', a adaugat ministrul francez al Transporturilor.
Conducerea companiei aeriene franceze Air France i-a informat luni pe angajati ca intentioneaza sa elimine aproape 3.000 de locuri de munca in decurs de doi ani, dupa esecul negocierilor cu pilotii, carora compania ar dori sa le prelungeasca numarul orelor de zbor. Restructurarea vizeaza 300 de piloti, 900 de insotitori de zbor si 1.700 din angajatii de la sol. In plus, pentru prima data in istoria companiei, sunt avute in vedere concedieri fortate, in special in randul personalului navigant si al angajatilor de la sol.
De asemenea, restructurarea personalului va fi insotita si de o reducere a numarului de zboruri pe distante lungi, dintre care jumatate sunt deficitare, precum si a flotei companiei cu 14 aparate, cinci anul viitor si alte noua in 2017. In acest fel, Air France vrea sa reduca frecventa zborurilor pentru mai mult de 20 de destinatii incepand din 2016 si sa inchida anul urmator cinci legaturi spre India si Asia de Sud-Est.
Vidalies a aparat acest plan, afirmand: 'Capitalizarea bursiera a companiei a scazut de la sapte la doua miliarde de euro deci este o companie fragila'.
Intrebat daca Executivul ar trebui sa intervina direct in disputa dintre angajatii si conducerea Air France, tinand cont ca statul detine 17% din companie, oficialul francez a raspuns: 'Aceasta participatie este rezultatul istoriei ... Statul este actionar dar astazi nu se afla in situatia in care solutia ar fi nationalizarea Air France. Daca acesta este substratul intrebarii, atunci raspunsul este nu'.
Grupul Air France - KLM, al doilea operator aerian european dupa compania germana Lufthansa, a trecut prin mai multe reduceri de costuri si efective in ultimii ani (5.500 de plecari incepand din 2012 pana la finele lui 2014) care ar trebui sa ii permita sa revina pe profit in 2015. Grupul franco-olandeza este afectata de concurenta companiilor low-cost din Europa, dar si de concurenta rivalilor din Golful Persic pe distantele lungi.
AGERPRES
Tag-uri:
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii