Cum se pregătesc inspecţiile fiscale în domeniul preţurilor de transfer
Data publicarii: 23-06-2014 | Finante-Banciîn aprilie 2013, OCDE a emis o primă versiune a „Manualului pentru evaluarea riscurilor în domeniul de preţuri de transfer“, care ajută autorităţile fiscale în procesul de evaluare a riscurilor în materie de preţuri de transfer, precum şi în ceea ce priveşte modul de realizare a inspecţiilor în acest domeniu.
Forumul de Preţuri de Transfer al UE (EU Joint Transfer Pricing Forum - JTPF) urmează iniţiativa OCDE prin emiterea, în iunie 2013, a unor recomandări generale cu privire la realizarea inspecţiilor fiscale în materie de preţuri de transfer. în acest sens, Raportul privind managementul riscurilor în domeniul preţurilor de transfer emis de JTPF conţine recomandări cu privire la modalităţile de administrare a resurselor limitate pe care statele membre UE le deţin în scopul realizării inspecţiilor fiscale în acest domeniu, luând în considerare faptul că acest proces poate fi complex şi de lungă durată atât pentru autorităţi, cât şi pentru contribuabili.
Măsuri pentru o inspecţie fiscală eficientă
Raportul emis de JTPF propune o serie de măsuri, care pot fi adoptate de autorităţile fiscale din statele membre UE, pentru a asigura cadrul necesar desfăşurării unor inspecţii fiscale eficiente pe tema preţurilor de transfer. Printre aceste măsuri se numără:
• Pregătirea de către contribuabili a documentaţiei preţurilor de transfer, înainte de începerea inspecţiei fiscale.
• Stabilirea unei colaborări între contribuabili şi autorităţile fiscale,bazată pe transparenţă şi comunicare. Contribuabililor le este recomandat să coopereze cu autorităţile fiscale şi să le furnizeze acestora informaţiile necesare pentru realizarea unei analize detaliate a preţurilor de transfer, cu resurse minime.
• Dezvoltarea de către autorităţile fiscale a unor criterii pentru identificarea principalelor riscuri în materie de preţuri de transfer, legate de tranzacţiile derulate de contribuabili, precum şi înfiinţarea unor departamente specializate, în cadrul administraţiilor fiscale, care să stabilească nivelul resurselor ce trebuie alocate pentru realizarea inspecţiilor, în cazuri specifice.
• Pregătirea unui plan de lucru agreat atât de către autorităţile fiscale, cât şi de către contribuabili, care să descrie etapele ce vor fi parcurse în cadrul inspecţiei fiscale privind preţurile de transfer şi care să fie un ghid al întregului proces.
Continuarea, în Capital.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani