Asigurarea RCA poate ajunge la 1000 de euro
Data publicarii: 18-06-2014 | Finante-BanciSumele pe care firmele de asigurare sunt obligate să le plătească, mai ales în ceea ce priveşte daunele morale pentru familiile victimelor din accidente rutiere, nu mai pot fi acoperite de încasări la actualul nivel de preţ. Un scenariu deloc fantezist, care ia în calcul situaţia din Italia, arată că prima medie pentru o poliţă RCA poate urca până la 1.000 de euro, faţă de 100 de euro cât e în prezent în România.
Piaţa RCA din România riscă să se blocheze dacă sumele plătite de asigurători sub formă de daune materiale şi, mai ales, pentru vătămări corporale şi decese vor continua să crească în ritmul actual, arată, pentru ECONOMICA.NET, unul dintre cei mai experimentaţi specialişti în domeniu. Directorul Fondului pentru Victimele Străzii, Sorin Greceanu, avansează un scenariu deloc fantezist care ar putea presupune, într-o primă fază, scumpirea de până la zece ori a primei medii pentru poliţele de asigurare civilă auto.
“Nivelul despăgubirilor acordate atât pentru daunele materiale, cât şi pentru cele pentru vătămări corporale şi deces în urma accidentelor rutiere trebuie să aibă în vedere compensarea materială corespunzătoare a prejudiciului suferit dar, în acelaşi timp, să fie în acord şi cu veniturile medii salariale existente la nivelul ţării noastre. Altfel, pericolul real este cel de gripare a sistemului. Vreau să cred că acest lucru nu se întâmplă în prezent, însă dacă practica instanţelor din România se va îndrepta spre una asemănătoare celei a instanâelor din Italia acest fapt va determina cu siguranţă şi o aliniere, mai devreme sau mai târziu, a nivelului primelor de asigurare RCA cu cel al primelor RCA din Italia care se situează la o medie de peste 1.000 de euro/an, faţă de o medie de doar 100 euro/an în România la ora actuală.”, spune Greceanu. Potrivit acestuia, un asemenea nivel de preţ nu ar putea fi susţinut de români, ale căror venituri medii anuale nu depăşesc 4.500 de euro, fapt care va conduce la o creştere a numărului de maşini fără asigurare.
“Pericolul acesta există deja, iar acest fenomen poate fi observat în categoria şoferilor tineri unde nivelul primelor a crescut atât de mult în funcţie de daunalitatea acestei categorii de vârstă, încât asistăm la din ce în ce mai frecvente tentative de a obţine prime ceva mai suportabile prin transferul respectivelor vehicule în proprietatea unor persoane cu vârsta ceva mai înaintată şi prin alte metode care şi ele sunt chiar mai apropiate de falsul în declaraţii şi de tentativa de înşelăciune.”, continuă directorul FPVS. De altfel, ECONOMICA.NET a sesizat acest fenomen într-un text care arată, cu date concrete, căşoferii cu vârstă sub 30 de ani plătesc cu mult mai mult decât cei cu vârsta înaintată.
Continuarea, pe ECONOMICA.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii