Frigiderele se muta pe internet
Data publicarii: 18-11-2006Ce cumpara romanii de pe nett "Electrocasnicele ocupa primul loc in topul vanzarilor prin domo.ro si sunt urmate de produsele audio-video si apoi de IT&C", a precizat Gabriela Mandrea, directorul de marketing al retailerului Domo.
De trei ori crestere
Piata romaneasca a comertului electronic, adica a tranzactiilor efectuate prin intermediul internetului de situri autohtone si pentru clienti locali, este estimata de principalii actori la 60 de milioane de euro in acest an, cam de trei ori mai mult decat anul trecut.
Si aceasta in conditiile in care comertul on-line este doar in parte virtual, pentru ca prea putini dintre comercianti si-au pus la punct un sistem de plata electronic si mult mai putini clienti il folosesc.
"Exista inca teama consumatorilor de a utiliza plata cu card in mediul on-line, desi ele sunt foarte bine securizate. Apoi, costurile pentru comerciantii on-line sunt inca extrem de mari, ceea ce face aceste sisteme prohibitive", apreciaza fondatorul Flamingo, Marius Ghenea, care a inceput de curand o afacere pe internet.
Retail contra e-tail
Avantajele unui magazin on-line fata de cel off-line sunt semnificative. Magazinele virtuale sunt deschise si pot fi accesate non-stop, iar clienti pot fi, teoretic, toti cei sase milioane de utilizatori romani de internet. Costurile sunt pana la 70% mai mici decat cele pe care le presupune un magazin traditional, spun antreprenorii din internet.
"Deschiderea unui magazin on-line ajunge la 1.400 de euro, iar costul fix lunar al operarii magazinului virtual se ridica la 100 de euro", a precizat Marius Dosinescu, managerul companiei Avantaj Net, care asigura servicii de web design, consultanta si promovare pentru magazinele virtuale autohtone.
"Vitrina" unui magazin on-line poate stoca mai multe produse decat cea a magazinului, iar retailerii practica pe internet preturi cu cateva zeci de procente mai mici decat in cel traditional.
80% amatorism
Conform serviciului de monitorizare a traficului on-line, trafic.ro, cele mai vizitate extensii pe web ale unor retaileri traditionali sunt dol.ro (magazinul virtual al lantului de papetarie si birotica Diverta), do-shop.ro (Depozitul de Calculatoare), flamingo.ro sau domo.ro, ale caror rate de accesari depasesc 2.000 de vizitatori pe zi.
Potrivit managerului DivertaOnline, vanzarile site-ului au totalizat in anul trecut cam 5% din totalul lantului de librarii, adica aproape 100.000 de euro. Pe de alta parte, exista pe internet si magazine care nu functioneaza decat in off-line.
Emag.ro si okazii.ro, ambele realizate dupa modelele celebrelor portaluri americane Ebay sau Amazon, sunt lideri in e-commerce-ul autohton. Emag, primul magazin on-line romanesc, a trecut de pragul de 100.000 de vizitatori saptamanal.
"Avem zilnic 700-800 de solicitari, dintre care multe se transforma in comenzi ferme. Vom incheia anul cu venituri de aproximativ 30 de milioane de euro", ne-a declarat Radu Apostolescu, directorul executiv al Emag.
Exemplul este insa dintre cele mai fericite. Dintre cele mai bine de 1.000 de site-uri care practica e-commerce doar 20% au o activitate constanta si cifre de afaceri care depasesc un milion de dolari.
Citeste tot articolul in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului