MasterCard: Trei sferturi dintre români consideră că numerarul nu este igienic
Data publicarii: 07-05-2014 | Finante-BanciFolosirea numerarului este un obicei nesănătos, aproape trei sferturi dintre români (74%) considerând că bancnotele şi monezile nu sunt igienice sau sunt murdare, potrivit unui studiu publicat, marţi, de MasterCard.
în primăvara acestui an, MasterCard a organizat în 12 ţări un studiu pentru a afla percepţiile oamenilor în ceea ce priveşte numerarul şi igiena folosirii lui, iar România s-a aflat printre ţările respondente. Pentru România, au fost intervievate 510 persoane de peste 18 ani, 255 de femei şi 255 de bărbaţi.
'în topul celor mai puţin igienice obiceiuri pe care românii le au în vedere sunt folosirea la comun a toaletelor (96%), folosirea periuţei de dinţi a altei persoane (93%) şi utilizarea în comun a unei batiste (90%). Trei din zece români (35%) chestionaţi în cadrul studiului au declarat că se spală întotdeauna pe mâini după ce folosesc numerarul, trei sferturi (74%) considerând că numerarul - bancnotele şi monezile - nu sunt igienice sau sunt murdare. Cunoscând că numerarul nu este igienic aproape toţi românii chestionaţi (99%) consideră că oamenii ar trebui să fie mai atenţi cu privire la folosirea numerarului', arată un comunicat MasterCard, remis, marţi, AGERPRES.
în ceea ce priveşte plăţile alternative, 77% dintre români iau în considerare plata cu cardul, în timp ce 56% ar folosi plata online, 27% ar folosi plata cu ajutorul mobilului, iar 18% ar folosi cardul contactless ca metodă de plată. Trei din zece (29%) români susţin că nu ar vrea ca zeci de străini să folosească numerarul - bancnote şi monezi - înainte ca acesta să ajungă la ei.
între cei care nu sunt îngrijoraţi, 47% spun că este din cauza faptului că nu au niciun control asupra traseului banilor, în timp ce 20% nici nu s-au gândit vreodată la acest subiect.
Continuarea, pe Economica.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului