Firmele, pedepsite de Fisc dacă îşi aleg greşit partenerii de afaceri

Data publicarii: 28-04-2014 | Finante-Banci

Deşi tranzacţiile cu parteneri inactivi înseamnă costuri mari pentru firme, cum ar fi pierderea dreptului de deducere a cheltuielilor şi a TVA, sunt greu de evitat. Modul în care Fiscul publică listele cu inactivi şi criteriile de declarare a inactivităţii forţează companiile să-şi asume riscuri incalculabile

Firmele care nu depun nicio declaraţie într-un semestru, sau au sediu fictiv sunt declarate inactive de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF). Conform legii, ele nu mai au dreptul să utilizeze facturi, facturi fiscale, alte documente sau formulare tipizate cu regim special. în cazul în care totuşi emit documente, nu produc efecte juridice din punct de vedere fiscal. în acelaşi timp, avizele, autorizaţiile, licenţele, acordurile şi orice alte acte în baza cărora sunt autorizate să funcţioneze sau să desfăşoare diverse activităţi economice se suspendă de drept. Reversul este  că, în orice moment, dacă se conformează condiţiilor pot reintra în activitate.

Fiind vorba de o actualizare periodică, firmele pot deveni inactive sau active, în orice moment, în funcţie de decizia Fiscului pe baza criteriilor legale. Lista privind situaţia companiilor este publicată pe site-ul ANAF, sub forma registrului inactivilor şi poate fi consultată după codul unic de identificare fiscală.

Registrul ar trebui să fie util pentru cei care vor să îşi verifice partenerii de afaceri pentru  a se feri de eventuale costuri generate de interdicţia de a mai deduce cheltuielile sau TVA.

Continuarea, in Capital.

Ultimele stiri pe BankNews.ro: