Mobile.de, preturi cu 10% mai mari
Data publicarii: 15-11-2006Astfel suna o multime de anunturi in paginile de mica publicitate ale tuturor ziarelor locale si regionale din Germania. Anunturile de acest gen sunt postate de dealerii de automobile (autohaus), care repara tot ce prind si vand la export romanilor, bulgarilor si polonezilor, in principal.
De altfel, exista dealeri care precizeaza inca din anunturile de vanzare ca masinile lor sunt destinate exclusiv exportului. Apropierea aderarii Romaniei si Bulgariei, cu noile reguli de import auto si noile taxe mult marite de inmatriculare, a aruncat in aer piata autoturismelor second-hand din Germania.
Capcane la autohaus
O masina second-hand in Germania costa astazi cu 1.000-1.500 de euro mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut. Avand in vedere ca modelele cele mai cautate erau in jurul mediei de 8.000 de euro, putem estima o scumpire intre 10 si 20%. Enorm intr-o tara unde inflatia anuala este sub 2%. Situatia actuala nu este pe placul nimanui - cumparatorii scot mai multi bani din buzunar, intermediarii aduc mai putine masini si castiga mai putin la tranzactie. Dealerii germani sunt cei care fac profitul, revanzand masinile la preturi mult mai bune decat le-au achizitionat.
Solutia cea mai comoda pare intermediarul, de care tocmai am vorbit. Te costa ceva mai mult, insa ai masina la scara. Dar stii exact ce masina primesti? S-au dus vremurile in care cand luai ceva "de la nemti" aveai garantia ca nimeni nu incearca sa te pacaleasca. Vremurile s-au schimbat, autohaus-urile au acum, multe dintre ele, patroni turci, polonezi sau sarbi. Evitati-le pe acestea! Daca achizitionezi masina prin intermediar, roaga-te ca sursele lui sa fie de incredere.
Cei mai multi cumparatori romani nu vin personal in Germania ca sa isi cumpere o masina la mana a doua. Vorbesc cu unul dintre numerosii intermediari care "fac" Germania deja de foarte multi ani si care din asta traiesc: aduc masini, pe care ti le predau la cheie, la care castiga 500-1.000 de euro pe tranzactie. Lor le spui ce masina vrei, cati bani ani, ce caracteristici sa aiba, iar ei iti aduc automobilul. Au deja legaturi cu Autohaus-urile din Germania, ii cunosc pe patronii acestora, cunosc piata... Bela este un astfel de intermediar:
"Fac treaba asta de 15 ani. Am adus sute de masini. Asa prost ca acum n-a mers niciodata. Cu aderarea asta au dat buluc romanii sa-si cumpere masini din Germania. Ne-am umplut de gunoaie, vand nemtii tot. Greu mai gasesti o masina buna, la un pret rezonabil, cum era pana acum."
Capcane pe internet
Cei mai multi romani cauta automobilul pe internet. Oferta este coplesitoare, dar rareori se finalizeaza! Mobile.de, site-ul cunoscut de toata lumea, cu sute de masini oferite, nu este deloc cea mai buna solutie. O data pentru ca masinile pe care le vezi azi pe site, maine sunt deja vandute. Nici un vanzator nu iti tine masina mai mult de doua zile, nici nu ai timp sa ajungi la ea si s-a vandut.
In al doilea rand, nu stii ce cumperi - pozele sunt frumoase, dar realitatea poate sa fie foarte urata. Nu putini sunt cei care au patit-o, chiar in randul romanilor care traiesc in Germania.
Cum cumperi mai convenabil
Ce ramane de facut ca sa-ti iei o masina buna, la un pret decent? Daca nu ai un intermediar pe care il cunosti (prieten, recomandat de prieteni, familie) vino personal.
Aloca un timp mai lung pentru cautarea masinii (ia-ti cateva zile de concediu, pe langa cele doua-trei zile pe care le faci pe drum dus-intors). De regula, gasirea unei masini cu caracteristicile dorite dureaza cam doua-trei zile, in functie de noroc. Pregateste-te sa fii mobil, s-ar putea sa fie necesar sa te deplasezi in interiorul Germaniei pe distante destul de mari pentru a gasi ceea ce cauti.
Cauta particularii
Cele mai de incredere surse de masini second-hand sunt persoanele particulare, dealerii auto autorizati, reprezentanti ai marilor marci germane - Volkswagen, Opel, Mercedes, BMW - si reprezentantele Kfz-Innung, un fel de filiale ale Clubului Auto German (ADAC), care au, in anumite locuri, si masini de vanzare. Dealerii autorizati si filialele Kfz-Innung pot sa iti ofere inclusiv garantie, iar starea automobilelor la momentul cumpararii este foarte buna - revizie la zi, reparatii la zi. In cazul persoanelor particulare, trebuie cautati pensionarii din afara marilor orase. Sunt de incredere, sunt de moda veche, nu se ocupa cu "mesteritul" kilometrajului (altfel, o practica intalnita si in Germania), au avut grija de masinile lor, le-au tinut in garaj, nu vor sa faca o afacere vanzand masina veche. Daca ajungi la ei, sunt cea mai de incredere sursa. In plus, au toate documentele automobilului la zi, poti sa vezi ce piese au fost inlocuite si cand s-au facut reviziile.
Cum ajungi la dealeri
Pentru dealerii autorizati, ca sa stabilesti un contact sau sa vezi oferta, intra pe site-urile companiilor - www.opel.de, www.volkswagen.de - si cauta butonul Gebrauchtwagen. De acolo iti alegi caracteristicile dorite, selectezi optiunea "Opel Handler", de exemplu, si descarci toate ofertele disponibile. Pentru Kfz-Innung, da o cautare pe Google cu acest nume si obtii site-urile tuturor filialelor Kfz-Innung din landurile germane. Oferta este mai mica aici, dar siguranta este foarte mare.
Daca noua legislatie privind inmatricularea automobilelor second-hand de import intra in vigoare de la 1 ianuarie 2007, cumpararea unei masini la mana a doua are toate sansele sa nu mai fie o afacere. Cererea foarte mare si oferta limitata au dus deja la scumpiri semnificative si la reducerea calitatii. Mai aveti la dispozitie doar doua luni sa cumparati o masina mai ieftina si sa faceti o "afacere". Dar, atentie mare, in conditiile actuale, sa nu fie o afacere foarte proasta!
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului