O treime dintre firmele noi din Romania sunt infiintate de femei
Data publicarii: 13-11-2006"Numarul firmelor care apartin femeilor este in crestere. Mai mult rata de supravietuire a companiilor conduse de femei este mai mare decat cea a firmelor conduse de barbati", a declarat expertul la Agentia pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (ANIMMC), Mihaela Cristea. Ea a explicat aceasta situatie prin faptul ca femeile sunt mult mai prudente si folosesc un management al riscului adecvat.
Majoriatea femeilor manageri se orienteaza catre industria usoara (textile, incaltaminte, cosmetice, servicii), dar sunt mai putin active in cercetare, industria petroliera si constructii, conform unei cercetari sociologice realizata de ANIMMC.
Principalul avantaj al femeilor in afaceri este constiinciozitatea, dinamismul si farmecul personal, cele mai putin invocate avantaje fiind inteligenta, intuitia, simtul de raspundere si tenacitatea, arata studiul realizat de Agentie.
In ceea ce priveste politica de personal, majoritatea firmelor conduse de femei au unu sau doi angajati, iar procentul angajatilor femei scade invers proportional cu marimea firmei (o rata de 17% puncte procentuale functie de clasa de marime), potrivit cercetarii.
Peste trei sferturi din femeile implicate in microintreprinderi au copii, majoritatea fiind peste 16 ani, reiese din sondajul Agentiei. Majoritatea se ocupa personal de ingrijirea copiilor, procentul maxim fiind in agricultura 100%.
Mai putin de 10% dintre dintre intervievate au raspuns ca sunt discriminate in afaceri, aceasta situatie fiind mai prezenta in agricultura, a declarat Cristea.
In cazul unor probleme de lichiditate, firmele conduse de femei prefera sa plateasca mai intai imprumuturile contractate si impozitele catre bugetul consolidat de stat, inaintea salariilor propriilor angajati. Cele mai frecvent amanate plati sunt cele catre furnizori, fiind urmate de taxele locale, plata salariilor, impozitul pe venit si imprumuturi, arata cercetarea ANIMMC.
Agentia a alocat, in anul 2006, un buget de 500.000 de euro pentru programul de dezvoltare al culturii antreprenoriale in randul femeilor manageri, obiectivul fiind sa faciliteze mobilitatea femeilor pe piata fortei de munca si dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman